Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

Raggare?

Jo, jag gillar inte hiphopare.. haha.. Det ser ju förjävligt ut.. :D Men de är varken äckliga eller töntar i mina ögon. :D Vi har inte samma intresse och stil bara =)

Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
  • Billy och Jag
    Häxan Jia skrev 2006-12-19 00:31:36 följande:
    För mig finns de två sorters Raggare... Den ena sortern är små blöj nazzar i gamla amerikanare som glider omkring, dricker öl, spyr och är allmänt äckliga och vidriga och knullar runt så mycket dom bara kan... Falska Raggare som tyvär sätter en dålig stämpel på andra personer som kallar sig raggare...Den andra sorten Raggare, de riktigt raggarna.. Glider omkring i sina fina välskötta bilar, som är deras hjärta och de lägger sin själ i sitt åk. De är ett folk som accepterar andra för precis det dom är utan en massa fördommar och underliga krav. De behöver inte dricka öl, slrika, gapa och uppföra sig illa för att synas.... Ingen kan ju låta bli att titta på deras fina bil när de glider förbi en längs gatan ändå För min del så finns det Falska "raggare" Och RAGGARE, stor skillnad...Röstade dock på tänker inget särskilt eftersom inget av de andra alternativen kunde förklara hur jag tänker... Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.....
    Vilken sort är då jag!? =) Våran bil är det nog ingen som vänder sig om för att den är sååå fin! Utan mer för att den är så ful. Haha! Men vi tycker om den ändå och vi är inga entustiaster som inte vågar ta ut bilen på vintern och bara putsar där hemma.. Men jag skulle heller inte kategorisera mig som en blöj nazze som du kallade det.. :)
    Jag är clownen som skrattar, clownen som ler, clownen som gråter, när ingen ser.
  • Billy och Jag

Spif: och det grundar du på? umgås du med många raggare?

• Billy och Jag

Nej dåså, då gissar jag att du inte vet något om deras hygien och sexvanor?

För det vet väll alla, punkare borstar inte tänderna, hiphopare äter bara råa fåglar, fjortisar knarkar och raggare duschar inte... Helt osannolika påstående och för att tro något liknande krävs det att man är ganska korkad.

• Billy och Jag

Nej, det är du som är rolig *asg* :P

Du borde nog lära dig lite netiquette... Vet du vad ironi är?

• Billy och Jag
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2006-12-19 00:59:41 följande:
    Hej bruden!Näääääää så får man inte säga!Själv har jag åkt jänkare sen barnsben å springer fortfarande på fest iaf var 3:e månad :) Åker inte på stan längre men det finns heller inte så mycke tid till de.Fast roliga minnen har man gott om och jag kommer alltid vara raggare med eller utan väst!Så De Så!!Dessutom så måste ja tillägga att vist finns de raggare som än i dag har buxorna hängandes med klapprande trä dojjor men nu-tidens raggare är faktist vanliga arbetare många med familj och ett bilintresse.Fast de e ju så me allt, fördommar hit å dit.Dom som inte har testat på jänkelivet vet inte vad dom missat *S* Fast som tur e så har vi alla våra olika intressen :)
    ja lite av tjusningen med det är ju att inte alla gör det.. bara en grupp "lite-bättre" *skratt*
    Visst är det härligt... Nu längtar man ju till sommaren :)
  • Billy och Jag

blueblood:Varför skulle en 15 åring vilja vara med en raggare? Då blir hon ju töntstämplad.. Raggen är inte precis nått som anses vara cool i högstadiekorridorerna...

• Billy och Jag
    Mikkel räv skrev 2006-12-19 20:53:43 följande:
    Ang inlägg 65 - de få "riktiga" raggare som finns i högstadieåldern är ofta starka självständiga killar och tjejer med ett stort intresse och mycket kunskap. Ofta är det en familjegrej och de familjerna gör något så ovanligt och fint som att umgås över generationsgränserna! 1000 gånger hellre att mina barn bleve raggare än bleka dataspelsnördar!
    Amen! =)
    Though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
  • Billy och Jag
    Tumbling down skrev 2006-12-19 20:56:38 följande:
    Töntar
    Dito

Forden. Den är inte vacker, men vi gillar den ändå ;) Snyggingen!
  • Billy och Jag
    Santos v2 skrev 2006-12-20 10:14:17 följande:
    Har bara dåliga bilder av raggare. Var i mycket bråk med sydstatsraggarna från sthlm under min fjorttis tid... Pack!
    ja, tack då..
  • Billy och Jag
    Pin up car cruiser skrev 2006-12-20 15:31:23 följande:
    Är själv en "raggarbrud" och älskar bilarna, musiken och människorna.Längtar till sommaren och alla roliga träffar..
    Det blir super! :D
  • Billy och Jag
    Pin up car cruiser skrev 2006-12-20 15:40:41 följande:
    Lone Star State skrev 2006-12-20 15:37:32 följande: Pin up car cruiser skrev 2006-12-20 15:31:23 följande: Är själv en "raggarbrud" och älskar bilarna, musiken och människorna.Längtar till sommaren och alla roliga träffar.. Det blir super! :D Though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.Ja det får vi hoppas Kanon väder och mullrande V8:or. Kan det bli bättre?
    Nej, jag tror inte det :)
Svar på tråden Raggare?