Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Badbyxor? Är de till för att användas om jag behöver duscha eller är det för om det blir blodigt under förlossningen?

• Lillenlillen
    Swenglish:

*Garvar högt och gråter en skvätt*... Jesus, vilken syn! Kan hålla med om att det kanske kan vara praktiskt då, att ta med badbyxor :) Lät bara så roligt, liksom badbyxor på förlossningen??

Nu har jag startat en omröstning där folk gissar vad det blir för kön på vår kotte, än så länge är det typ 10-15 gissningar med exakt 50-50%-fördelning. Jag som trodde jag hade en TYYYYPISK killmage (alla säger det!!)
  • Lillenlillen

På KS kostar det 200 kr/dygn för pappan och då ingår nån slags frukostbuffé

• Lillenlillen

Om Murgrönan får föda i veckan vill jag också det!! Vi har trots allt samma BF!

• Lillenlillen
    Swenglish:

Guvasjukt. Det är liksom IDAG du har gått och tänkt på i typ nio månader och så finns det inget barn än... Kan tänka mig att man inser hur länge man hängt upp sig på ett datum som man egentligen bara vet förmodligen INTE blir dagen man får barn. Jag är ju liksom helt inställd på 3 mars (4 dagar kvar nu) och har jag ingen bebis då så kommer jag bli helt stirrig! Sen kommer jag säkert blanda ihop barnets faktiskt födelsedag med den 3 mars bara för att man rapat upp det datumet till förskräckelse.

Pratade förresten med en kompis igår som inte fattar att hennes (gravida) tvillingsyster blir trött på att folk frågar vad det är för kön på bebisen (som hon inte vet könet på) samt vad hon tror att det är för kön. Jag kom på exemplet att någon skulle fråga en ogravid samma fråga tio gånger om dagen och dessutom en fråga personen i fråga inte vet svaret på, typ sitt blodvärde eller nåt annat. Hon garvade rätt länge och insåg att jo, det kanske kan vara lite frustrerande... Vet inte om det var en bra liknelse men det var iaf ett försök att illustrera varför man blir lite trött ibland

Apropå att svara på samma fråga om och om igen får jag förresten redan "blivit bebis än?"-samtal 4-5 gånger om dagen.. Undrar hur det kommer att utvecklas fram till DATUMET. Hjälp!
  • Lillenlillen

Nä men det är ju det liksom. Tror blivande mormor, morfar och de andra verkligen inte att jag skulle ringa dem när jag hade möjlighet och tillgång till telefon med tanke på att de ringer VARJE morgon och dessutom typ tre-fyra gånger till senare på dan? fast som sagt, de är ju nyfikna och spända och vi är ju de ensa som vet svaret på deras frågor

Men sen har jag en kille (typ gammal kompis/bekant) som ringer mig typ en gång i månaden (bara när han vill ha hjälp med något) och frågar "Men va? Har du inte blivit mamma än? Shit vad länge du är gravid" och sånna där andra skojiga kommentarer, får lust att släng apå luren varje gång och  jag är INTE nån aggressiv typ.

Sole:

Grattis till den till flickan då, sjukt att de sa fel på UL:et, hahaha

• Lillenlillen
    Swenglish:

Ang om något hänt: Igår fick jag en känsla av att det var på G, gick runt med en "kokosnöt" mellan benen kändes det som och gick på toa för att jag var nödig men insåg att det varken var nr 1 eller nr 2 utan mitt emellan nödigheten satt :-S

Fast nä, jag är ju nu mer övertygad om att jag ska gå över typ 67 veckor...
  • Lillenlillen

Men alltså ni som inte vet kön, har ni fattat att det går att se könet på UL-bilderna? En tjej sa i min gästbok att det är vanligt att det går?! Hade jag ingen aning om och jag fattar inte riktigt hur man tittar heller...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3