Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Okej, det gick inte alls att klistra in det där, men systemet ser ut så att värkarna kom oftare och oftare och låg nästan hela tiden på omkring 110 sekunder.... Aj aj

• Lillenlillen

Vivs:

Säg aldrig aldrig, jag har gått från 9 min mellan till 3,5 nu på 8 timmar ;)

• Lillenlillen

Nu har frekvensen på värkarna ändrats typ 100 gånger, om det här är förvärkar är det fasen sjukt för de gör ONT!

• Lillenlillen

Så ringer jag KS och får reda på att det är FULLT hos dem idag. Och samtidigt avtar värkfrekvensen. Kan det bero på att min motivation droppade en aning? De ska ringa när de kollat upp plats.. suck

• Lillenlillen

Nu är jag prio på Danderyd... Tack för det i alla fall, bor så långt från Huddinge juh!

• Lillenlillen

Vivs:

Mina avtar när jag rör på mig lite men de som kom när jag satt ner och försökte spela sällskapsspel med sambon var helt vidriga, trodde hela jag skulle gå sönder :S Hur ska det bli sen???? Men som min pedagogiska pojkvän säger: en värk i taget, den här kommer inte tillbaka!

• Lillenlillen
    Björklöv:

Är hemma än, mina värkar avtog från att komma var tredje minut och göra helveteiskt ont och började om med ått aminuters mellanrum, stööön!

Hur som helst, ringde KS och förflyttning till DS var tydligen bara temporär så nu gäller KS igen.

DAMN också, värk.... *andas duktigt* hahaha

kram på er
  • Lillenlillen

bianca2: JAG MED! Men jag fattar liksom inte, om allt det jag har ska klassas som förvärkar vill jag inte veta hur riktiga känns. De här har hittills gjort mig omyndig att sätta och ställa mig upp, gå har inte varit att tänka på mellan de värsta... Sjukt juh!

• Lillenlillen

Vivs:

Håller verkligen med! Önskar att vattnet kunde gått NU så man åtminstone hade en säker anledning att åka in... Lycka till och ja, nu vill jag ha ut den här!

• Lillenlillen
    murgrönan:

Misströsta inte! Det kommer! Godis är bra, jag har smällt i mig en stor påse idag. Hade en godis i munnen och en värk i kroppen när de ringde från KS, haha. LITE svårt att manövrera talet

Vivs:
    Det värsta är att jag tror verkligen inte att vattnet kommer gå hemma, men det vore ju helt sjukt om man inte var öppen något nu, eller? Jag har ju varit vaken med värkar sen 23 igår... Det känns som snart ett dygn sedan, och så förvärkarna igår som man tydligen också kan öppna sig lite med. Har nån slags skräck för att bli hemskickad när jag ävl är på KS/DS/vad det nu blir, måste försöka intala mig själv att jag är modig nog att vänta tillräckligt länge hemma...
  • Lillenlillen

Vivs:

Nu väljer vi att lyssna på Cirpens sista mening till 100%!! Haha. Fattar inte, min mamma har haft mellan 4-8 timmar mellan första värk och att vi barn tittade ut, vad fick jag för b-gener liksom?

Tror förresten att jag får minst en till natt med konstiga värkar för nu känner jag ibland inga värkar på en halvtimme och sen är det 3 minuter mellan några och sen dött igen... SÅ störigt!!

• Lillenlillen

Cirpen:

Nej nej, hon gick upp klockan 1 på natten pga värkar och jag kom ut strax efter 9, det står i förlossningsjournalen. Helt galet!

Och säg inte sådär, knappt hänga med, jag blir ju rädd mitt på dan, gaaah!

• Lillenlillen
    Zul:

Om jag hade kunnat vila så hade jag, men det gör för ont i magen hur jag än ligger/sitter.

Ringde KS nu och undrade hur jag ska göra med väntan på att komma in med tanke på att jag nu varit vaken i 40 timmar och går mot ett dygn till utan sömn. Hon ordinerade vetekudde, alvedon och dusch, känns lite lamt men jag provar... Vetekudden gjorde iaf att jag kände värkarna mindre i ryggen, mitt största problemområde. Vi får se hur det utvecklas. Gud, hur många gånger har man sagt så nu?? Vi får se, vi får se. Nu vill jag se!
  • Lillenlillen

Cirpen:

Ja, jag har märkt att värme är jättebra för ryggen iaf! Kände nästan inte av vissa värkar när jag hade vetekudden i svanken nu framför teven!

Vivs:

Haha, samma här. De avtog så jag kunde vila på soffan till "Så ska det låta". Sov nog tillome en stund för jag märkte aldrig att programmet var slut... Vi får se vad som har hänt lagom till morgonen. Hang in there!

• Lillenlillen

life is beautiful!

kom hem idag 13.10 från danderyds bb-hotell. hela familjen mår topp och är nykära, haha

ligger ner med benen bort från datorn och barnet på magen, svårt att skriva... '

men ville s'ga att ni kan kolla blogg och galleri om ni vill se :)

ska återkomma med förlossningsberättelse när jag smält de värsta bitarna och läsa allt nytt i tråden när jag inte ligger ner! såg lite snabbt att det hänt massor!!

kraaam lisa

• Lillenlillen

Apropå bebisbesök osv så hade vi 18 pers som kom till BB från dag två!! Föst hade jag inte tänkt låta dem men å andra sidan så är hon ju lika känslig nu och om en vecka och nu har vi sluppit att ha folk hemma hela tiden istället. Och jag hade nog inte kunnat hålla någon borta mer än några dagar ändå. Sen vill man ju visa upp knytet med!

Däremot har mamman varit hård med handtvättning och folk som känt sig det minsta förkylda/sjuka har inte fått komma och hälsa på, men de har ju inte velat det heller för lillans skull.

Idag har vi varit ute på barnvagnspromenad nr 2 (den första var igår). Inez verkar verkligen älska att ligga i vagnen för normalt sett går hon inte med på att ligga plant (vill antingen ha väldigt mjukt och lite lutning eller ligga på mammas/pappas bröst med huvet vid halsen och benen uppdragna som en groda... Vädret är ju helt underbart för just barnvagnspromenader!!

Kram på er alla i vårsolen!

• Lillenlillen

Hellur: Så gjorde vi med, förberedde folk på att de kanske inte fick komma men sen när vi kom till hotell-bb så kändes det helt naturligt att de fick det.

Är förresten jättenöjd med Danderyd, skulle ju fött på KS men det var fullt. Hade en fantastisk bm som förlöste och två till som bara var sååå bra! De hette Nanna, Helén o Rebecka om det är någon som fött/ska föda där och vill veta :)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3