• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Ang. fika i Sickla imorgon, kommer gärna! Men slutar vid 15:00, så är där senast 15:30. Men träffarna brukar bli rätt långa så ni finns nog kvar när jag kommer

FIKA fredag 14:30 på "Tartine"

Swenglish
    Björklöv
    Lillenlillen
    Zul
    Bianca
    ev. Frill
    Hellur - kommer senast 15:30

• Hellur

Sole - Så kommer det inte alls bli! Dessutom kommer du nog ha sällskap av mig, ska ju bara ha några dagar innnan dig. Vi kan starta upp vår egen tråd

Fikar gärna nästa vecka! Är också ledig då, äntligen. Har all tid i världen.

• Hellur

Torris - Vad spännande! Hoppas det sätter igång ordentligt så du får träffa din bebis till helgen. Måste vara jobbigt med dessa verkar utan att det händer något.

• Hellur

God morgon tjejer!

Har haft en bra natts sömn, förutom de nattliga toalett besöken Men har nu legat i sängen ett tag och konstaterat att jag inte kan somna om.

Tack för fikat igår tjejer. Är alltid roligt att träffas!

Vi som fikade igår bestämde att vi måste ha en till lunch träff i veckan. Jag som slutade jobba igår tycker detta låter toppen, för då kan jag vara med!

Är svårt med dagar som passar alla, men jag lägger in ett försök på dag:

LUNCH Tisdag

Hellur

Tyvärr är jag jätte dålig på lunchställen då jag inte jobbat i stan och sällan äter där. Någon som har något bra förslag?

Idag ska vi hämta bilbarnstolen, som äntigen komit. Samtidigt blir det inköp av det sista, som kudde och täcke till både vagn och spjälsäng. Sen blir det nog hem och bädda spjälsängen

Vår vagn skulle komit förra tisdagen, men har ännu inte kommit Emmaljunga har produktionsproblem. Det är väl inte mitt problem, det är inte deras heller men ändå, det var de som satt lev.datum. Den är nu snart 2 veckor försenad. De sa den ska komma i veckan, bäst för dem för annars har de en arg gravid hängande på sig

Magen kurrar, ska nog göra mig lite frukost.

Ha en trevlig lördag!

• Hellur

Ingen som vaknat ännu...
    Är lie rastlös och uttråkad. Sambon är en riktig sömntuta så har lite problem att få upp honom.

Medusa - Kul att höra från dig och att allt är bra med dig.

Frill - Hoppas filmen var bra och att du orkade hålla dig vaken

Sole - Lycka till på tentan idag!

• Hellur

Så du har också hittat till frukostbordet Swenglish

Tror min sambo har blivit lite skengravid den sista tiden. Jag har alltid varit stor i maten, så mina portioner och min aptit har inte ökat under grav, kanske minskat i början.
    Men den senaste tiden har jag blivit sötsugen, köper choklad, chips, ostbågar osv. Men den som öppnar påsarna och vräker i sig det mesta på kvällarna är... min sambo
    I går köpte han efterrätt. Jag var mätt och inte sugen, men han vräkte i sig. Senare framför TV'n vräkte han i sig mina ostbågar, jag var inte sugen. Hmmm, trodde det var jag som var gravid

• Hellur

Majlinsa - Lycka till på måndag! Måste kännas konstigt samtidigt som vädligt roligt att veta att du på måndag kväll har din bebbe i famnen.

Själv har man 17 dagar kvar, precis som Emma3. Känns långt. Men hoppas den stannar inne i alla fall två veckor till. Är helt säker på att jag kommer gå över tiden.

Nu är jag arg igen... Grrr för leveranser av barnvagnar och bilbarnstolar. Hämtade bilbarnstolen på Barnens Hus idag. Och när vi kom hem var det fel stol... Hur usla får man vara? Ok, det är inte deras fel att Emmaljunga strular med lev. av barnvagnar. Men de har beställt fel färg på bilstolen. Inget märkvädigt kanske, men vi har valt färg för vi tyckte den var fin och vill ha den. Då vill jag inte ha helt andra färger. Var arg som ett bi och min sambo fick be mig lugna ner mig och vara tyst flera gånger medans han pratade med dem i telefonen. Vi ska i alla fall få den vi beställt i veckan. Bäst för dem att vår bebbe inte bestämmer sig för att poppa ut innan tisdag.

• Hellur

Vad mysigt med restaurangbesök Sole. Vi har sagt så många gånger att vi ska äta ute mer innan barnet kommer, men det blir inte av. Min sambo sa dock i dag att vi måste hinna äta ute innan bebben kommer.

I kväll blir det hemmakväll i soffan Första lördagen på länge. Ska blir jätte skönt. Har bara sett första omgången av Melodifestivalen, så ikväll får man ta igen lite i alla fall med andra chansen.

• Hellur

God morgon tjejer!

Skönt att sitta vid datorn när mannen bär ner massa skräp och kartonger från bebis inköp i grovsoprummet

Trodde också att någon mer bebis skulle komit nu. Håller andan varje gång jag loggar in för att se om någon rapporterat om att de åker in eller kanske också fått redan.

Lillen - Vilken tur att att det löste sig med påsen!

Var också uppe tidigigt, kunde inte sova. Kollade lite på Vasaloppet och sedan på inspelade serier jag missat. TV freake som man är

Idag bär det av till Uppsala och svärföräldrarna på söndagsmiddag, ska även hälsa på sambons gamla farmor som inte mår så bra. Alltid kul att åka dit, de är så mysiga.

• Hellur

Lillen - Juste present förresten! Mycket generöst.
    Själv fick man fika och tulpaner... Hade i och för sig inte väntat mig annat på mitt företag. Men blir lite avundsjuk på dig

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3