• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej och godmorgon(!)
    En till med superkonstig dygnsrytm, var vaken mellan 02-08 imorse(skjutsade iväg maken) och gick sen och la mig och vaknade halv ett!! Undra när jag kommer kunna lägga mig inatt, nästan samma sömn som när man var tonåring och var ute och slarvade på nätterna

Tack för svaren om fixering, det börjar verkligen hända saker med oss alla!

Zul
    jag går första kursen nu på VT (6 p) så nästa kurs börjar i början på okt och då tänkte vi nog dela på ledigheten.
    Var på info hos FK igår, inte så mkt man inte redan visste...

Hellur
    Jag känner också ett molande ilande i underlivet (vete sjutton om den trycker exakt på urinröret) men jag har antagit att det är bebisens huvud som trycker mot nerver och inte UVI?
    Känns ju inte som UVI när man kissar?. Ska bli spännande att se vad din barnmorska säger!

Swenglish
    Skönt att den funkar bra på dig! Jag tar mig nog inte till läkaren innan BF nu bara för det utan hoppas att den släpper efter BF. Gör det inte det får jag söka hjälp för det

Ang träff
    Vissa av oss är ju längre gångna , men jag som är typ sist (låter jag bitter är det meningen ha ha) så jag har definitivt tid för en ytterliggare träff innan det är dags.
    Det gick väl bara ca två veckor mellan dessa?

• Sole

Bassekatt

Räknade inte med dig iom dina två bebisar

jag kommer säkert gå in i april och ni alla andra har pluppat ut era!

Jag är trött på att vara gravid nu!

• Sole

jag har shoppat rätt lite faktiskt, två klädesplagg och vagn (typ). vi har mkt hemma redan från början (från kompisar) och sen börjar jag tro att lillkillen ALDRIG kommer få plats i strl 50, så det blir mer sen + man får ju av vänner och släkt.

apropå träff, jag kan bara ons + tors nästa vecka

• Sole

Medusa

grattis i efterskott!

hjärtslagen har legat väldigt jämt på 145-146 tills sista gången då de låg på 138 (inte så stor skillnad men ändå) och BM sa inget så jag förutsätter att det är ok.

idag har jag lyckats för tredje dagen på rad att inte öppna skolböckerna, motivationen är totalt borta!!! *suck*
    lever värsta lyxfrulivet - sover till halv ett, pysslar hemma för att sen möta upp några tjejkompisar på stan för middag

• Sole

halloj!

var faktiskt och åt italienskt med några kompisar ikväll och vi gick alla 3 därifrån hungriga! Kommer inte gå tillbaka dit något mer, gott med jättesmå portioner

jag är inte så himla orolig för smärtan vid förlossningen, känns som att det kommer med paketet på nåt sätt och man är ju så van att koppla smärta till att nnpgot är fel att det inte är helt lätt att ställa om sig till att just den här smärtan är "god" och som vivs säger, folk skaffar ju fler barn.

jag tänker och vill ha inställningen att min kropp är gjord för att föda barn och att jag litar på att den klarar det, tror annars lätt att man får en mer negativ bild av förlossningen om man inte tänker ur ett "det kommer gå bra" perspektiv...
    självklart har vi ju alla olika åsikter och jag vill inte på något sätt säga att andra sätt att tänka eller hur man vill ha det är fel!
    Man vet ju bäst själv vad som känns rätt för ens egen del

• Sole

Sannixx
    jag tycker det var jättebra att få läsa din förlossningsberättelse och jag förstår att du inte alls var beredd, vi andra blev nog också lite chockade! Hoppas lilla Ida snart får åka hem med dig!

Dock har jag inte inställningen att jag vill föda utan smärtlindring utan ge mig det som finns är min inställning, men jag är inställd på att det kommer kännas TROTS smärtlindring.

• Sole

upptäckte imorse att jag fått en hormonrand på magen, nån annan som fått det så sent?

• Sole

jag tycker att det är heltidssyssla att ta mig till universitetet två eftermiddagar i veckan så jag känner att det är skönt att bara slappa, sysselsätter mig framför nätet, slökollar tv (har laddat ner massa filmer ) osv.

min foglossning börjar också bli rätt obehaglig och man går så sakta att tom gamla tanter kör om en

senaste dagarna har den här "mensvärken" kommit varje dag några gånger om dan, men jag antar att det bara är förvärkar.

• Sole

hörni, snart, snart kommer våra bebisar till oss, jag är nästan lika nyfiken på era som vår

en kompis till mig berättade att de ska börja försöka få syskon till sin kille på 3 år och det enda jag kunde tänka var "usch va jobbigt att vara i början på en graviditet"

attans att inga av mina få kompisar som har barn (de flesta är barnlösa) kan matcha ihop det med oss, vi går omlott hela tiden!

• Sole

Lillenkillen

det var ju just ett ställe att få ett märke som ser ut som blåmärke

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3