• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Grattis Murgrönans man!

Soffy - Vad fin er lägenhet blir. Den kommer nog när ni flyttar in och du kan sätta dig ner och koppla av.

Sw - Nu när du "stressat" runt igår och kopplar av idag kommer den säkert. Det måste den!

• Hellur

Sole - Det där med bilar får jag höra ofta här... min kille och hans bror måste alltid prata bil
    Vi har en ny Mazda 6 sport kombi, är mycket nöjda! Bagageutrymmet är rymligt och man sitter skönt i den.
    Vi var inne på en Audi A4 kombi, men insåg att vi kunde få nyare bil med samma säkerhet för samma pris som en bätte begagnad.
    Var också inne på Volvo V70 ett tag, men vi gillade nog vår Audi A3 för mycket så vi snöade in oss på Audi ett tag Tyckte att alla andra har V70. Min sambo jobbar med en biltidning så vi fick jätte bra erbjudande på en sprillans ny Mazda, så det blev en sådan. Men vi är som sagt mycket nöjda!

Oj, vad långt. Varför ska jag alltid skriva så mycket?

• Hellur

GRATTIS Vivs och Frill!!! Jätte roligt med fler bebisar.
    Ja det händer mycket här när man är borta några timmar
    Jag har beställt en sån förlossning som du hade Vivs. Verkar vara en drömförlossning.
    Ser fram emot att höra mer från er båda och se lite bilder.

Håller helt med Sole nu, tycker inga andra ska få bebisar innan Swenglish och Murgrönan. Det är verkligen er tur nu!!!

• Hellur

Murgrönan - Håller också med om att det känns mer och mer konstigt och overkligt att man ska ha barn.
    Lycka till hos BM idag!

Lycka til du med Soffy!

Angelicious - Låter spännande att det kan vara vattnet som börjat gå? Vet inte riktigt hur det ska vara. Men har hört att det skar läcka lite hela tiden och att det kan lukta väldigt illa.
    Fick för mig att min slemmis gick i helgen, kom något klumpigt när jag var på toa. Men tror bara det var en kraftig flytning, har haft såna hela helgen. Ett tecken???
    Själv har man 8 dagar kvar till BF idag. Men nu börjar jag känna mig redo, så den är välkommen att titta ut nu

• Hellur

Angelicious - Tycker du ska ringa förlossningen och kolla med dem!
    Tror det var flytning för det var genomskinligt och inte så slemigt som de säger att den är. Men man vet aldrig... Hoppas

• Hellur

Murgrönan - Kanske är bäst att du skriver ner lite om smärtlindring då
    Har tänkt som du också. Men tror det kan vara bra att ha ett, det ger en bild av hur du är och vad du är rädd och orolig för, om du har speciella önskemål osv. Blir nog lättare för dem att ta hand om just dig på bästa sätt.

Ibland lyssnar våra kära karlar inte på allt...
    Fast min har full koll! Han påminner också om att läsa mer och vila. Han verkar hur lugn som helst. Känns skönt, för det sista jag vill ha är en nervös och rädd sambo vid min sida när det hela börjar. I alla fall inte så det syns

• Hellur

Swenglish - Är helt ok att vara negativ ibland. Klaga på du bara Lider med dig i din frustration!!!
    Håller tummarna för att din bebis ska komma nu. Vill inte se dig inloggad mer nu på ett par dar

Är också helt bombis på att jag kommer gå över tiden.
    Men är precis som Swenglish rädd för att man ska bli igångsatt. Fast har hört att det kan gå snabbt då, kanske är bra, eller??

Bra brev Sole! Gillade att det var uppstaplat punkt för punkt. Kom på att jag glömde skriva att jag är rädd för att spricka. Ska ta det med sambon så han får säga det.

• Hellur

Swe - Förstår att det kan finnas akutfall som du säger och de vill man ska gå före, kan vara en själv.
    Men trodde man fick en "exakt" tid för igångsättning, typ 08:00 på onsdag. Be there för då ska du föda!
    Ungefär så

• Hellur

Swe - Ja du borde lärt dig att du inte ska läsa för mycket på FL
    Jag vågar inte läsa för mycket. Är för nojig för det.

• Hellur

Vi som ännu inte ska ha, eller kanske inte fått -
    Ska vi fika eller luncha något i veckan?

Gör en liten lista med vilka dagar som funkar så får vi se om det blir något.

Fika eller Lunch i veckan:

Hellur - Tisdag, Onsdag, Fredag

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3