• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

hej tjejer!

nu har man vaknat ur sin törnrosasömn efter varit uppe en sväng vid halv sju!

Var hos BM igår och mitt sf-mått hade vuxit och är nu 35 (skönt) samt att han hade fixerat sig! Dock gav det inte indikationer på när den förväntas komma sa min BM, men på gravid.se står det att de fixerar sig ca 4 veckor innan, vilket i mitt fall skulle betyda 2 veckor för tidigt!

Bianca
    vet du om ifall han är nedåtvänd nu? För nu är dom så stora att det skulle kännas som en mindre jordbävning i magen om de försäker vända sig nu...om det ens finns plats!!

hoppas ni hade mysigt på frukostadet imorse!

apropå alla hjärtans så har jag köpt en bok på www.bluebox.se/showinfo.asp som jag ska fixa iordning! Fast han kanske inte får den imorgon utan på sin födelsedag nästa vecka, vi får se!

• Sole

jag ska försöka ge upp att tro på olika teorier om när bebisen ska komma, men kan ju inte låta bli!

Igår var vi på förlossningsförberedande kurs på Åsö med en barnmorska från Huddinge (henne vill jag ha när jag föder!!) och som av 25 års erfarenhet sa att de brukar komma +-8 dagar från BF.

Lyssnar nån av er på Rix morronzoo? Min BM var med häromdagen och pratade om Gerts bebis som är beräknad den 20 feb, synd att jag missade det.

• Sole

jag hänger här fast jag inte borde, har ju massa att läsa....
    lunch låter trevligt tycker jag!

har skola tors + fredagar så gärna nån av de andra dagarna!

• Sole

cirpen

det kändes som törnrosasömn just då, men annars har jag ju inte sovit en hel natt på massa månader, min sömn är uppdelad i massa små bitar just nu, därför är jag grymt imponerad av dem som orkar jobba nu!

jag får inte heller så många kommentarer om magen och det är alltid folk som erbjuder sin plats på tunnelbanan, det är skönt!

Känns som magen sjunkit ner lite, BM sa inget om det igår men det är lättare att andas och sitta, kanske iom att han är fixerad som gör att han sjunkit ner lite?

Vår barnvagn kommer iallafall på fredag och när jag sa till maken att vi måste ju hämta den i helgen så tyckte han inte det var så bråttom, han boar inte alls!

• Sole

Emma3

kan ni hålla er från att hämta den?

Jag vill hämta den så fort den kommit

• Sole

hej och trevlig alla hjärtans dag!

Swenglish
    hur kändes det när den andades?

jag kan äta lunch på måndag

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

Swenglish, lunch/middag
    Björklöv, lunch/middag
    Ginger, lunch(i stan)/middag
    Hellur, lunch
    Sole, lunch

• Sole

var inne och kikade på Vi Föräldrars hemsida, är det helårsprenumerationen man får fleecefilt till?

• Sole

aha, har ju alla grav.tidningar hemma trots att det står samma sak i dem, men de lösa lapparna brukar oftast försvinna.

• Sole

nämen swengslih!

ioförsig har väl ingen hjärta att skälla på en höggravid, speciellt om man börjar gråta

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3