• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Sole - jag har också funderat på när man ska ringa. Man vill ju inte ringa när det är tre minuter mellan värkarna och få höra att de inte har plats! Jag ringer nog om jag har regelbundna värkar ett tag.

Swe - vet inte hur det är om de skickar hem folk tidigare men jag ska fråga henne sen! Kan tyvärr tänka mig att det lätt kan bli så..

• Vivs

Hallå där!
    Här har man både sammandragningar och några slags värkar! Har tagit tid sen 11.40 och därefter har de kommit ungefär var 10e minut... och alldeles nyss lossnade slemmot oxå (vad äcklig den såg ut)! Hoppas sååååå att det blir lite mer av det här, är trött på alla falska värkar hela tiden.. fast jag har inte alltför stora förväntningar...
    Hör av mig hur det går under kvällen. Som jag sa förut så kommer jag antagligen föda mitt i förlossningskaoset.. fast nu känns det som det kvittar, bara hon kommer ut!! Har förresten inte hört något mer av min vän på förlossningen, får se om hon ringer idag..

• Vivs

Lillen - Blir inte riktigt klok på vad som är förvärkar och riktiga värkar ändå! Mina värkar har blivit lite starkare under dagen, slemproppen släppte men kommer med 6-12 minuters mellanrum. Vad betyder det? Kan man ha en blandning av förvärkar och riktiga värkar? Jag känner mig lite lost I vilket fall så fortsätter de och jag hoppas de snart kommer oftare och gör ondare
    Tog ett bad förut och det stannade av lite, fick en värk bara. Men direkt efter badet satte det igång igen.

Murgrönan - grattis till löneökningen! Härligt att få det när man är mammaledig!!

Ginger - du har helt rätt att vi får skylla oss själva för att vi inte kunde kontrollera sommarkänslorna i juni

Swe - ha en underbar födelsedag och jag hoppas verkligen din bebis tittar ut som present!

• Vivs

Sole - nej, jag har inte ringt än... väntar tills det kommer lite oftare och gör lite ondare. Tror fortfarande att det är någon som försöker lura mig

• Vivs

Cirpen - Det är inte så att man VET att det var en värk i efterhand? Alltså, att man senare säger att det är självklart att jag hade värkar.. På mig känns det som någon gör tusen nålar i ryggen samtidigt som magen blir stenhård och gör ont. Fast jag kan fortfarande gå... nu kommer de med 6-7 min mellan och de gör ondare än förut. Vi får väl se hur det blir under natten, om man får någon sömn överhuvudtaget

• Vivs

Nu tänkte jag försöka sova några minuter mellan värkarna... Jag antar att jag är inloggad i morgon igen, det känns som det kommer bli väääldigt långdraget det här..om det ens händer något mer! Vi får se! God natt

• Vivs

Å, vad kul, Lillen! Du hinner nog före mig! Håll oss uppdaterade!

Lillan verkar klamra sig fast här i magen... suck... har faktiskt lyckats sova några timmar i natt men vaknat emellanåt med värkar. I morse började jag ta tid, ca 8-9 minuter mellan. HUR LÄNGE KAN DET HÅLLA PÅ SÅ??? Antar att jag är inne i den där s.k latensfasen... som jag fattat kan pågå en hel massa timmar
    Skulle inte tro att det kommer någon bebis idag heller... men i morgon kanske! Det finns hopp i alla fall

Torris - vad skönt att allt gick bra trots akutsnitt!! Massa grattis till din lilla kille!!!

Swe - grattis från mig oxå

• Vivs

Härligt! Då är det ju verkligen på G för din del!! Men jag ligger några dagar efter dig så det är ok om du föder först
    Grymt risig i magen är jag nu i alla fall...

• Vivs

Torris - vad fiiiina bilder!!! Underbart söt din lilla Vilgot

• Vivs

Sole - jag ska vila och äta tills det sätter igång ordentligt
    Japp, min kille e hemma med mig idag. Hans chef skickade hem honom igår och förbjöd honom att komma dit idag

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3