Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

jag har börjat tvätta barnkläderna....hi,hi. man blir lite nojjig. Håller tummarna för SanniXx. Känns ändå tryggt att vi är så pass långt gågna, så barnen klarar sig fint nu om det kommer ut.

Frill: jag håller med dig. När jag tidigare hört skräckhistorier om de som spruckit från slidan ända till anus så har jag tänkt att; shit, det är ju en dec., minst. Men det är ju bara några ynka cm att ta av. Men vi får vända på det och se det positivt, att det inte finns så mycket utrymme att spricka, det är ju bra det....

Var hos läkaren idag och blivit sjukskriven 50 %. men jag tror jag ska försöka jobba 75% så länge jag orkar. Jag får dåligt samvete gentemot mina kollegor när jag inte jobbar heltid. Dumt, jag vet. Någon annan som känner igen sig?
    Jag måste vara mer självisk och tänka på mig själv.

• murgrönan

Tack för alla uppmuntrande ord! Jag ska nog gå ner till 50%....om några veckor
    Idag var jag på Polarn&Pyret rean. Jisses så hysteriskt!!
    Någon annan som vågade sig dit? Jag stog i kö till kassan i 50 minuter! Men vi var nöjda efteråt. Köpte en overall som är alldeles för stor för denna vinter, men får fungera som åkpåse denna säsong. Halva priset. Lite annat smått och gott blev det också.

Har börjat må rejält illa nu, maten går liksom inte ner. Det som går bäst att äta är choklad och glass och semlor och sånt....jag får väl offra mig

• murgrönan

Ja, nu är det inte långt kvar för oss. Tänk, den första lilla bebben för oss marsare. Jag som trodde att jag skulle bli en av de första (bf 3 mars).

Idag är jag ofattbart trött! Kan också känna av att jag börjar bli lättirriterad och känslig. Snäser åt sambon mest hela tiden. Som tur är ler han bara åt mig, vilket får mig att börja skratta

Hur mår ni andra?

(jag är i v 34)

• murgrönan

Vivs, jag mår precis som du låter det som, med ett tillägg av karpaltunnelsyndrpm då...

Vill verkligen gå hemma och löka den sista tiden, men det är ju en ekonomisk fråga också. Ska försöka hålla ut en månad till....men tungt är det! Vi får stötta varandra helt enkelt.

• murgrönan

Tusen grattiskramar SanniXx!! Hur spännande som helst, även om det innebär lite omvägar så här i början. Men huvudsaken är att ni båda mår bra!!
    Kram

• murgrönan

Stackars dig frill. Känns som dusch är något jag inte vill vara utan just nu. Men du har ju inget val liksom...
    Jag håller med om kassans regler. Det stora frågan är VARFÖR? hi,hi. Det är därför det är så krångligt att hålla reda på, det är liksom inte logiskt.

Kan också få en huggande känsla i brösten, men inte varje dag. Känns ganska obehagligt.

I morgon ska jag till BM igen. Känns mysigt att gå dit på något sätt. Att få lyssna på hjärtat och få en bekräftelse att allt är bra.

Jag känner lillans fötter under revbenen på höger sida. Inte skönt.

• murgrönan

Jag har också varit på föräldrarutbildning idag. Det var riktigt bra faktiskt. Jag suger åt mig alla tips och råd jag kan få. Vi pratade smärtlindring och vård av barn vid hemkomst.

Ha det så trevligt ikväll nu, och ät lite för mig också!

• murgrönan

God morgon, inte så många som är vakna ännu...Jag sover så attans dåligt nu, så jag går upp ganska tidigt och slumrar i soffan framför skidorna istället Ganska skönt faktiskt.

Frill, jag har liknande symtom som du har, så nu måste det väl vara nära, eller? Går in i v 38 idag....Inga läckande bröst dock.
    Jag försöker gå på promenad varje dag,men igår fick jag stanna stup i ett pga sammandragningar. Plus att det var så halt att jag knäckte till ryggen ett antal gånger. Få ta det lungt. Ett par stavar vore perfekt för promenaderna,kanske skulle invetsra i det.

Undrar hur det ser ut på barnafödandefronten i sthlm nu. Om alla bebisar har börjat födas ännu. På våran MVC var det rekordmånga inskrivningar förra året, undrar bara när de börjar ploppa ut. Inte för det spelar så stor roll vart vi hamnar, vi tillhör KS men tänkte ringa DS först och se om de finns plats. Det är ju egentligen bara för att eftervården ska vara så bra på DS. Förlossningen på KS tror jag är toppen, men jag har hört att det är lite trist bb. Bara hon kommer ut hel så är jag nöjd. Någon mer som tillhör KS?

• murgrönan

Lillenlillen: Skönt att på så nära! För oss tar det säkert en kvart med bil och min kära sambo har inget körkort Han håller på att ta men kommer inte hinna i tid. Han har lite ångest för det, han är ju ändå 30 år, men han är nog bara en typisk Stockholmare. Det verkar ju inte helt ovanligt med att inte ta körkort här. För mig som kommer från en mindre ort, var det en självklarhet att fixa kortet så fort jag fyllde 18.

Fler som tänker ta taxi?? Har hört att man kan få bidrag till taxiresa, någon som vet om det stämmer och hur man gör?

Halsbrännan kommer och går,men det finns ett klart samband med vad jag äter. Kryddor går inte. Kexchoklad fungerar tack o lov, men en annan favorit, semla, gör att det svider. har ändå lyckats äta ca 7 st i år....man får ju faktiskt prioritera!!

Idag har jag sovit bort hela dafen i soffan, skönt, men får lite dåligt samvete. Nu ska jag baka lite bröd och frysa in tänkte jag.

Frukostbad lät ju urmysigt, men jag är hos barnmorskan då. Duktigt av er att träffas så tidigt!

Sole: trist med barnvagnen.

• murgrönan

Hur länge till tänker du jobba bianca2?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3