Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

TACK tjejer!! Håller med, det är våran tur nu...Det är ok om du hinner före Swe..

Har firat sambons 30-årsdag med ett glas champagne. Kanske får hon mersmak på livet och vill vara med från utsidan nu lillan därinne!

Stort grattis till Frill och Vivs!!!

Det är konstigt, ju mer jag går över tiden ju overkligare känns det hela. Ska jag verkligen ha ett barn?? Jag kanske bara har inbillat mig det hela. Kanske är det fullt möjligt att gå upp 18 kilo på 9,5 månader bara sådär......?

• murgrönan

Lycka till hos bm Sofffy!
    Jag ska dit i em.

• murgrönan

Agnes är superfint, ligger väldigt högt upp på min namnlista

Annars Alice, Alina. Måste det börja på A förresten?
    Thea, Nora, Ellen är oxå fina namn.

Ellen och Andreas låter sött!

Killnamn är jag urdålig på, så inga förslag där. Eller Lukas kanske....?

• murgrönan

Jag hade inte tänkt skriva något förlossningsbrev, men så här på övertid har jag börjat tänka om. Men när jag försöker skriva tycker jag att det mesta känns så självklart, de är ju proff på förlossningen. Att jag och sambon vill vara delaktiga i ev beslut, är inte det självklart? Inte gör de saker utan att höra med oss, eller??

Jag frågade sambon om vad jag ville ha för bedövning (för att testa att han hade koll) och det första han sa.jo,men du vill ju ha akupunktur....
    Jag bara tittade på honom i förskräckelse. Jag vill inte ha akupunktur!! Insåg då att det kan vara bra att skriva ner några rader om smärtlindring och sånt

Jag har alldeles för mycket tid att sitta och tänka som ni hör

• murgrönan

Tack för brevförslag Sole! Ska nog också nalla lite från det om det är ok!!

Håll ut Swe! Vi är snart där, och det kommer gå bra även om vi blir igångsatta.

• murgrönan

Jag hoppar fikat. Bor norr om stan och Sickla är lite för långt bort för mig.
    Sen hoppas jag ju som swe att inte kan av andra anledningar!

• murgrönan

Styrkekramar Bassekatt! Har inte haft gallsten själv, men har hört att det ska göra ont. Min lillasyster opererade bort sin gallblåsa till slut.
    Hoppas det är slut på eländet snart och du får koncentrera dig på din lilla son.

• murgrönan

Godmorgon! Ja, det var ingen mening att ligga kvar längre. Har haft huvudvärk i ca en vecka, varje natt. Min bebis är faktiskt väldigt lugn på nätterna nu för tiden. Skönt, då blir det så sen också, eller?

Vad skulle vi göra utan internet?? Vad tråkiga mina nätterna skulle ha varit!

Jag skulle bli jätteglad om någon kom och putsade mina fönster, det är nog det tråkigaste jag vet. Och nu när solen ligger på så riktigt ser man hur mycket det skulle behövas......

• murgrönan

Ja, här är allt lungt. Har tid för igångsättning på söndag på KS, och som det känns nu kommer hon inte ut tidigare. Men det är ju 5 dagar kvar så allt kan hända. Jag HOPPAS verkligen det kommer igång innan, känns liksom bättre på det sättet, svårt att förklara. Men i vilket fall är jag mamma om som mest fem dagar

Ha en mysig fika!

• murgrönan

Usch, vad jobbigt med högt blodtryck. Det vore ju bra om de kunde besluta vad som ska göras, om du ska bli igångsatt eller inte. Det är ju inte så att du går och kniper direkt....

Här är det lugnt, som vanligt. Jag tog en rask promenad i solen idag för att kanske sätta fart på det hela, men icke. Men så underbart att våren är här. Jag satt i trädgården och åt luncha och läste en tidning. Härligt!

Lillie: Såå söt hon är!! Det är skönt att läsa positiva förlossningsberättelser nu när det närmar sig. Jag ska ju också föda på KS förmodligen. Jättegrattis!

Swe: Jag känner som du, som att det skulle vara en brist hos mig som gör att inget händer. Oförmåga att producera rätt sorts hormoner som ska få igång förlossningen...Men vi får inte tänka så, det är ju väldigt vanligt med igångsättning. Jag ska också ringa till KS på söndag morgon, och se hur läget är, men som jag förstod det har jag en garanterad plats på söndag, men ingen fast tid.

Förstår du att du troligen blir mamma i morgon!!! IIIiii, vad spännande!! Stort Lycka till!!! Logga in imorgon och berätta om du åker in eller ej!

• murgrönan

Åh, hoppas, hoppas att du snart får åka in Swe!! Förstår att du är frustrerad av att gå hemma. Vi håller dig sällskap här idag så länge

Jag har haft typ mensvärkar i natt, men de försvinner så fort jag reser mig upp Varför gör de så?? Nä det händer nog inget här i dag heller....suck! (BF+10)

Jag hade också gärna varit med och fikat, det låter så trevligt. Nästa träff kan vi kanske ha mer centralt el norr om stan. Fast nästa gång ni ses så har jag ju troligen en liten nyfödd hemma, så då kan jag inte vara med i alla fall. Nu är det max 5 dagar kvar....Kul att träffas med bebisarna sen....

• murgrönan

Lycka till Swenglish!!! jag ska tänka på dig i em. Håller tummarna att allt går bra!!

Karin99: Håller tummarna för dig med!!!

• murgrönan

Tack Ginger o Sole. Jag ska klämma fram henne så fort jag kan, jag lovar

• murgrönan

Godmorgon! Har just bränt vid en kastrull med havregrynsgröt
    Har blivit helt hopplös på det sättet. Det sprakade så härligt i havregrynen när jag kom ut i köket. Tur att jag kunde slänga ute kastrullen i trädgården...

Bf+11 idag. känns helt sjukt att gå så här och vänta. Igår tyckte jag att vattnet började sippra lite, men det har inte hänt mer med det över natten. Däremot hade jag fått en liten blodtillblandad flytning i morse. Men jag känner inget alls. Suck. Det är något som händer, men det verkar gå saaakta.

Soffy: Hoppas det händer något för dig idag , håller tummarna! jag ska som du, bara slappa och lata mig idag, ska bli skönt. Sitta i trädgården och läsa lite kanske....Logga in på FL med jämna mellanrum så klart.

Sole: Trist med pollen!! Ha aldrig haft problem med det själv,men det måste förta lite av njutningen med våren.

• murgrönan

Ringde till DS för att fråga om blödningen. Hon sa att det nog var på väg att starta nu. Spännande! Dock var det proppfullt på både DS och KS så hon sa inte att jag skulle komma in på koll utan avvakta tills något mer händer. Nu börjar väl sommarbarnen ploppa ut för fullt.
    Ska nog lägga mig i badet och slappna av ett tag.

• murgrönan

Jaha, då har värkarna kommit igång då De är inte så regelbundna ännu och smärtan är hanterbar. Hoppas det inte drar ut på tiden så mycket. Ska försöka gå och lägga mig och sova ett tag. Hoppas att detta är "falskt alarm", nu vill jag verkligen ha min bebis.

Jag känner mig lugn, men min sambo är hispig och springer omkring som en yr höna Han kommer nog inte kunna sova i natt stackarn....

Hoppas att allt gått bra för swe och Karin!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3