• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Swenglish: Jag har oxå varit jättevidskeplig fram till nu, men nu kunde jag inte stå emot prenumerationen längre! (Tänker att händer det nåt så är väl inte det det värsta...)

• Zul

Det var en halvårsprenumeration för 149 kr, med gåvorna filt, fotoram och body med texten 2007 på. Ska kolla om jag har nån mer talong, kan i så fall ta med den på måndag?

• Zul

Jag har ett par talonger till, tar med på måndag om nån vill ha! Man väljer rosa eller blå grejer... (töntigt!)

• Zul

Väskan jag fick av BM på Mama mia är inte samma som boxen man kan hämta från pampers. Det är i o för sig pampersblöjor, men oxå en liten body från Lindex, produkter från apoteket, tandborste... Kul, men man klarar sig rätt bra utan oxå ;)

vegetarisk buffé på mån låter väldigt gott!

Mmm kom precis hem från en supergod middag på restaurant Göteborg i H Sjöstad....

/Maria

• Zul

Swenglish: det låter jättebra kl 12 på måndag. TAck för att du fixar.

Sole: Jag går på Mama Mia på Karlavägen eftersom jag bodde där innan vi flyttade i julas.

Oj, spänningen stiger i tråden! Så kul. Ni som är nära måste lova att droppa en rad om när det är på G, om ni orkar...

Är i v 36 nu (35+6). Jag har hela tiden trott att jag skulle ha fött vid det här laget, men icke!
    Är ute på Tradera en del o försöker hitta saker till spjälsäng m.m. Men är inte helt haj på det här med budandet...

Fick förresten tygböckerna och leksaken från Go'boken idag (har de ringt till er med?). Kanske lite kul... Men blir så trött på mig själv att jag alltid går på allt sånt! Men en bra liten bok om vad läsa för barn, och när, fick man.

• Zul

Cirpen: tack för tipsen om Tradera!

Och jag ska nog bli lite mer cool som ni andra och säga nej till alla som ringer. Brukar vara cool, men vad det gäller bebisgrejer har en märkligt vek sida hos mig vaknat till...

• Zul

Jag vet heller inte riktigt var Örtagården ligger, så jag möter oxå gärna upp vid uppgången Östermalmstorg, vid spärrarna.

/Maria

• Zul

Lillen, lycka till på ultraljudet!

Tack alla för igår, gud vilket bra ställe.

Var ska ni köpa semlor idag då? Jag funderar på att gå till Lisas café vid Katarina Bang eller Gunnarsons på götg. Ska hem till min stackars kompis som väntar sitt tredje barn, är i v 25 och ungen vill ut NU hon har börjat öppna sig och är beordratd strikt sängläge. Hua!

Vad mysigt att alla är uppe tidigt på morgonen o skriver några rader, man känner sig mindre ensam! Jag vaknar oxå mkt tidigare nuförtiden, är annars en riktig sjusovare...

• Zul

Förresten, min sambo frågar mig just nu om det är ok att han åker till Bryssel med jobbet tors-sön, snabbt påkommet, viktigt. Jag är v 36+4 idag, 37 på lör. Skulle ni tillåta det? Jag tror jag gör det, fy vad svårt.

• Zul

Hellur: grattis till vändningen!

Swenglish: oj, det lät inte bra att lyfta soffa... Lova att ta det lugnt! Vad synd med möhippan, det är ju jättesvårt att säga hur det ser ut just då! Hoppas det går att vara med en liten stund i alla fall.

Bassekatt: vad skönt att ni får åka hem. Men gud vilka känslostormar du måste ha just nu. Det har ju gått så fort allting, måste vara så svårt att greppa.

Tack för alla råd om jag ska låta sambon åka till Bryssel. Det blir så nu, på tors, kommer hem sön vid 3, men kastar sig på första plan om nåt händer...
    Själv vill han givetvis helst vara hemma, han är världens snällaste. Han ska ju vara pappaledig ett helt år t ex och jag bara 6 mån...

De bästa köpesemlor jag ätit nånsin: Lisas café på Skåneg (precis vid götg). Hembakade och oregelbundna, perfekt grädde och lite "knaprig" mandelmassa. Känns som jag skulle kunna äta 10 på raken...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3