• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Nej, Ginger, jag tycker inte det är konstigt att man blir besviken om man inte får föda naturligt. Det blir jag med! Känner mig inte heller speciellt rädd inför förlossningen, ut kommer väl bebisen på ett eller annat sätt

Har läst en del om smärtlindring och känner mig lite förvirrad vad man ska hitta på...det som verkar hjälpa på riktigt kan ju också påverka bebisen och det vill man ju inte och man vill ju inte att förlossningen ska bli längre än nödvändigt.. Tycker jag blir mer förvirrad ju mer jag läser om det hela!

• Vivs

Jag vaknade 4.45 i morse. Klarvaken.. låg och kelade med ena kissen i typ en timme. Bebisen var också vaken, det känns som jordbävning i magen numera Sen gick jag upp och åt frukost...är sååå hungrig när jag vaknar! Sen låg jag och läste "att föda"-boken och till slut lyckades jag somna en timme igen. Det verkar vara så nu, skönt att man vaknar pigg iallafall

Middag låter som en utmärkt idé. Jag tycker om all mat! Ska bli kul att se er, var ju inte heller med på fikan!

Läsa på om snitt är ingen dum idé. Man vet ju aldrig vad som händer! Annars är jag inne på samma idé som murgrönan.. lustgas till att börja med och sen EDA om det är outhärdligt

Igår kom jag på att det inte alls är långt kvar. Fick lite småpanik och blev stressad på kvällen, måste handla mer saker!! Skötbord och sånt.. och tvätta bebiskläder.. hjälp! Blir en sväng till babyland idag!

• Vivs

Mina katter hoppar på allt och ligger överallt. Barnvagnen är favvo-platsen som de slåss om Just nu har de lekt i över en timme i kartongen till babyskyddet...suck! Får nog vänta lite med bäddningen.. ska däremot börja tvätta bebiskläderna på måndag!

• Vivs

Låter ju perfekt, Sole! Skönt med en solresa i mörka vintern

• Vivs

Hallå där! Här sitter jag och klämmer i mig bullar! Mmmm... är så hungrig hela tiden! Om jag inte småäter hela tiden så blir jag ARG...igår störde jag mig på min sambo som åt popcorn. Till slut sa jag åt honom att sluta äta. Då kastade han alla popcorn och då vart jag arg för det i stället! He he...lite märkliga hormoner i kroppen tror jag!

Frill - kolla Babylands hemsida, de har kampanjpris på sånt skötbord man sätter på badkaret..fast inte det man kan fälla upp, utan sånt man måste ta bort när man ska duscha/bada.

Swenglish - jag har också funderat på vad man ska ha i vagnen! Nu har jag köpt en åkpåse i fleece som jag tänkte bädda ner lilltjejen i. Kan ju klä på en liten overall när det är kallt och annat när det är varmt.. Bebisen ligger ju skyddad mot vind i vagnen.. Svårt när bebisen kommer i mars tycker jag!

Sole - min BM sa att några sammandragningar om dagen är normalt. Speciellt om de kommer när man är kissnödig, ställer sig upp, går mycket eller ligger på rygg! De ska inte komma i vila och det ska inte kännas som man har mensvärk samtidigt. Hör med din BM tycker jag! Angående nappar så har jag köpt ett par...de är så söta Har en örontemp, kan rekommendera det, enkelt och smärtfritt! Har köpt en filt i fleece, tänkte köpa en sån där gallerfilt också..kanske är bra, vad vet jag.. man lär ju köpa en massa onödiga saker

Nu ska jag ta en prommis med ena kissen!
    Ha det bra alla!

• Vivs

Januari-fika!

Skriv om du kan den 16, 23, båda eller ingen.

Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda

• Vivs

Ja, swenglish - kolla om du kan boka bord till alla oss! Indiskt blir bra..

• Vivs

Hej hej!
    Jag förstår dina trött-problem, Ginger.. själv sover jag dååååligt på natten men eftersom jag är hemma numera så kan jag gå och lägga mig igen, känner mig dock väldigt lat när jag sover hela förmiddagarna.. Tror jag har lite svårt att få i mig tillräckligt med mat och energi. Äter inte alls så stora portioner som jag brukar...den sista veckan har jag gått ner ett kilo! Känns inte bra så jag försöker småäta men det händer inget.. När jag har ätit middag känns det som den sitter i halsen i fem timmar efteråt..och då äter jag en liten portion! Men jag antar att lillan tar vad hon behöver och att det är jag som blir lidande. Ska jobba på att gå upp mitt tappade kilo iallafall!
    Håller med om att ni ska ha beröm, ni som jobbar!

• Vivs

Usch, Medusa, det låter inget vidare det där... testa att dricka blutsaft för att få upp ditt Hb. Har inte provat det själv men eftersom du inte kan svälja tabletter.. finns på hälsokostaffärer!

• Vivs

Majlinsa - jag är sjuksköterska och du har helt rätt angående att dela eller tömma kapslar. De ska passera magsäcken, det är därför de har ett "skal". Så, töm inga kapslar, då finns det bättre alternativ

Angående rörelserna i magen så ligger min bebis också ända uppe vid revbenen och sprattlar.. till och från väldigt obehagligt! Igår var jag på en föreläsning på Huddinge sjh, då sparkade hon med armar och ben åt alla håll nästan hela tiden! Helt galen bebis!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3