• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

kan inte lunch på tex Fridays vara nåt för onsdag då?

nu finns ju inte Fridays på söder, men där tar de ju bokningar o har god mat!

• Sole

lillenlillen

vi kommer iallafall ha det när vi märker att det saknas pengar till notan

• Sole

nä det har du helt rätt i!

Igår pratade vi om hicka och hur man får bort den, och min kompis sa "lingonsylt fungerar"
    - vadå lingonsylt sa jag.
    - ja att äta lingonsylt när man har hicka

snacka om att inte koppla....

• Sole

hej tjejer!

låter som ni haft en trevlig lördag, själva hade vi ju födelsedagsfest och björnbärsbruschettan blev mkt lyckad

Skönast var att våra sjukt griniga grannar (som ringer på och klagar kl 20,30 på en fredagskväll samt typ 00,30 på nyårsafton) inte hörde av sig alls och då gick de sista gästerna vid 02-tiden!

Ang. Fridays så brottas jag med mitt samvete, vi brukar ju äta rätt länge ( )) och det är ju min sista skolvecka med tenta på lördag så jag kanske borde börja anstränga mig lite?
    Jag bestämmer mig framåt veckan iallafall!

• Sole

Soffy

självklart får du receptet!

det kommer här
    www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=7207&tlfo=0
    när jag rostade sockerkaksbitarna som det står i receptet gjorde jag det på 200 grader i ca 5-10 min (kolla regelbundet så de inte blir för rostade)

Sen bjöd vi på ev favorit hos oss, canneloni med skinka (gärna rökt), mozarella och försk basilika. Detta rullar ni in i färska lasagneplattor, lägg i ungfast sord form, på med vanlig tomatsås och in i ugnen på 200 grader i ca 30-35 min.

• Sole

soffy
    låter som en jobbig natt du haft!

vilken nyans ska fostervatten ha?
    Hur ska man veta skillnaden om tex trosorna är blöta då?

• Sole

en favorit ska det ju vara, inte ev favorit

• Sole

nämen va trött jag blir!

Försk= färsk
    sord=smord

tycker det är jobbigt när man ser slarv i stavningen för man är snabb (och slarvig) att skriva

• Sole

halloj tjejer!

har inte kunnat gå in här på hela morgonen - nu märker man att man är FL-beroende

hoppas allt är bra med er!

Idag ska jag till BM och sen på sista delen av den förlossningsberedande kursen.

Swenglish
    hoppas bebisen vill komma ut nu när din bror ska komma hem!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3