Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
Här är lite tröst för oss som går över tiden! www.vardguiden.se/Article.asp
Här är lite tröst för oss som går över tiden! www.vardguiden.se/Article.asp
Sole, ja, jag antar antar att de bokar in mig idag, gissar att det blir nästa onsdag då jag är i 42+0. Hoppas dock att de ska kika in och säga att det blir bebis inom de närmaste dagarna! Ska bli spännande att få se ultraljud iallfall!
Sole- hur då? Jaha, menar du att du är fullgången? *extra gravidförvirrad*
Sole- aha, då fattar jag! Ja, fullgången är du ju nu då-den kan komma närsomhelst!! ja, man snöar lätt in sig på BF-datumet, fast det är precis lika "normalt" att föda flera dagar innan som flera dagar efter och BF-datumet bara är nån slags mittpunkt att rikta in sig efter. Det är ju också det datumet man säger till alla i nästan nio månader så det är klart man blir fixerad (jag till exempel).
Som födelsedagspresent av mig själv har jag fått några bristningar under naveln! Tack Anna!
Ojojoj vad det händer mycket här! Jag tycker också ni är duktiga som kämpar er igenom värk efter värk! Tänker på er!
Överburenhetskontrollen var sådär, först låg jag i CTG ett tag och allt såg bra ut (kom små värkar då och då), sen blev det UL men sen gynundersökning och jag vill inte skrämma npn men det gjorde ONT! Kändes som om hon körde upp halva armen och grävde runt! Tror det var hennes undersökningssätt det var fel på. Dessutom förklarade hon inget av vad hon såg på UL, bara att hon ville göra om det om en halvtimme för att kolla bebisens blåsa. Jga blev förstås jätteorolig. Sen när jag kom tillbaka sa jag till henne att jag gärna vill veta vad hon ser för jag blir orolig när hon inte säger nånting! Då blev hon plötsligt välding len i truten och sa att nej det var ingen fara, bebisens blåsa vara bara väldigt full och hon ville vänta tills den hade kissat och allt annat såg också normalt ut. Hon sa också attdet inte var meningen att jag skulle bli orolig. Dålig kommunikation tycker jag!!! Nu ska jag sätta mig och skriva förlossningsbrev och skriva att god kommunikation är jätteviktigt för mig, jag vill veta ALLT som händer. Nån som har nåt bra förslag på hur man formulerar det?
Förlåt att dethär blev så långt, var tvungen att ventilera mig lite. Var helt slut efter det besöket och känner mig utmattad och lite ledsen. Vill att den ska komma nu! Ursäkta gnället...
Kram på er. TACK för alla grattis jag fått!!!
Murgrönan- det var på Sös och jag hade nog bara otur med läkaren. Sköterskorna var hur gulliga som helst. Sen är jag lite av ett kontroll-freak, jag vill veta allt. Jag fick en tid nästa onsdag då jag ska ringa in och frpga o jag kan komma in för igångsättning.
Just nu känner jag verkligen att jag skiter i vilket sjukhus det blir, bara jag slipper bli igångsatt, verkar så medicinskt och jobbigt.
Vivs och Cirpen- ja det stämmer nog, bäst att skriva att VI vill veta allt som händer, för man kanske blir mindre kontrollfreak när man väl ligger där och har värkar och andas lustgas och ändringar i tonfallet betyder nog inte så mycket då...
bianca- tack för tipset, ska kolla där!
Sole- ja det är nog så att de glömmer hur nojjig man kan bli av de inte säger nåt alls. ja, menar förstås nu på onsdag om fem dagar, hemskt vore det annars!
Lillen och Vivs- kämpa på!
Jag misströstar totalt, kommer att föda SIST av alla trots att jag var beräknad FÖRST.... Tror mannen har köpt en liten flaska champagne, kanske hjälper det? Färdknäpp känns liksom inte aktuellt efter dagens övningar... Min moster sa nyss att när hon hade gått över tiden drog hon upp en brygga, sen satte det igång! Nån som har en brygga som behöver dras upp?
Lillen- så hade min mamma också, första värken i duschen vid midnatt, sen åkte de in, det stannade av lite så de tog en promenad längs Nilens strand och hon gympade lite, brorsan är född 7 på morgonen! Jag vill också ha det så! (Minus Nilens strand då...)
Usch stackars er med så mycket pinvärkar/förvärkar/the real deal eller vad det nu är! Hoppas ni får sova ett tag och att det sen sätter fart på riktigt och att det inte är fullt på era sjukhus! Vill inte se era gröna lampor imorgon!
Jag ska gå och lägga mig nu, slut efter dagens strapatser och mitt lilla glas champagne!
Zul- det var det jag upplevde på Sös också idag, jättetrevliga syrror och läkare som inte riktigt hade fattat hur man talar till uppskrämda förstföderskor.