• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

cirpen
    Usch låter inte kul alls med din jobbsituation! Läser till personalvetare och skriver uppsats just nu i arbetsrätt och tycker det är jätteintressant men det är ju en djungel. Hoppas du får bra hjälp och stöd!

majlinsa
    jobbigt att operation kommer när bebis kommer också, om den inte går att skjutas på får han träna att använda andra handen så mkt som möjligt innan bebisen kommer, hoppas det går bra!

idag satt vi hela dagen med vår uppsats, känner mig riktigt flitig och ska unna mig att slappa framför tv:n ikväll (efter jag dubbelkollat våra fotnötter och tittat på vår analys igen *suck*)

BF 26 mars
  • Sole

majlinsa

då förstår jag! Hoppas det går bra för er ändå!

BF 26 mars
  • Sole

Frill

gud så jobbigt att de inte kom när de skulle!

Jag har haft det lyxigt mer eller mindre hela tiden med sömnen då jag är student med flexibla tider, idag sov jag tex till kl 11.

Innan jul fick vi veta att vår fastighetsägare ska måla om alla våra rum + byta två mattor och de kan inte säga när detta ska hända, det är så himla irriterande!

Jag vill absolut inte ha några hantverkare hemma sista tiden innan bebisen kommer och ABSOLUT INTE när bebisen är nyfödd!

BF 26 mars
  • Sole

Frill

det var ju ioförsig vi som tog dit fastighetskötaren i hopp om att de ville renovera, men de måste ju för sjutton kunna spotta ur sig ett datum!

Ska ringa dem igen och vara på!

Medusa
    Jag äter också Niferex, blev så illamående av vanliga vitamintabletter att BM rekommenderade dem. Säkert jättebra om man kommer ihåg att ta dem, glömmer nästan varenda kväll så jag kommer väl ha uruselt järnvärde nästa vecka.

Angående sf-kurvan; var din Bm orolig över att den vikt ner? jag tror du säkert kan känna dig lugn!

Förresten är det nån mer än jag som känner nu när bebisen flyttar runt i magen och det känns lite obehagligt?
    Samma sak när man sitter och kutar med ryggen, känns som bebisen verkligen tar all plats till precis under brösten

BF 26 mars
  • Sole

jag måste ha en jätte i magen då eftersom jag har 10 v kvar

visst var det nån här inne som redan gått profylaxkurs?
    Vi ska gå nu på fredag + lördag

BF 26 mars
  • Sole

Swenglish

vi ska ha Petra-Sara Falk, vem hade ni?

BF 26 mars
  • Sole

Medusa
    Det är säkert ingen fara med tillväxten men det är ju tryggt att de kollar för att vara extra säkra!

Ang. rekommenadtioner hit och dit tycker jag på ett sätt att de är så himla många och förvirrande, det är lite som om du ska gå ner i vikt - tusen olika sätt att göra det på och lika många olika åsikter vad som är bäst. KÄnns jätteförvirrande för man vet ju inte ve man ska tro på!

BF 26 mars
  • Sole

Sannixx vilken dramatik!

Tycker det är dumt att de inte kunde säga exakt vad det var för något innan de skickade hem dig, de måste ju förstå att man som gravid är extra oroad? Dessutom kan man väl känna sig lite begränsad om man läcker sådär - typ " nej jag kan inte följa med och fika idag för jag kommer blöta ner stolen"

Skämt alltså, hoppas du inte tar illa upp, det viktigaste är ju att tjejen (och du) mår bra!

Idag blev vi klara med vår uppsats så om någon här inne undrar om arbetsgivarens rehabiliteringsansvar vid fysisk sjukdom och när saklig grund för uppsägning föreligger så prata med mig

BF 26 mars
  • Sole

Sannixx

stå på dig när du är där, jag tycker själv att det är svårt och man känner sig lite löjlig men de måste ju verkligen med vår sjukvård idag kunna skilja på fostervatten och urin!

håller tummarna för dig

BF 26 mars
  • Sole

cirpen

jag förstår, hoppas det går bra! Tyvärr visar det sig många gånger att fackförbunden är riktigt dåliga på att förhandla för sina medlemmar, hoppas det inte är så i ditt fall! (och att jag får någon här inne som jobbar fackligt att bli arg på mig )

MEN frågan i sig är ju väldigt komplex och det finns ju inga självklara svar,det är dels det som jag tycker är kul med arbetsrätt.

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3