• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

bianca2

ska ni få prova lustgas?

är det nån som planerar att föda på SÖS och ska gå på deras föreläsning de har 1 ggr/mån i aulan?

BF 26 mars
  • Sole

då förstår jag!

Vad går de igenom på en föräldrautbildning?

Vi ska gå på någon föreläsning 3 tillfällen som hålls på Åsö gymnasium, men den verkar mest handla om fölossningen...är det samma??

Trist med både lustgas och kön!

BF 26 mars
  • Sole

Lyxigt att få komma på studiebesök på BB!

Det verkar man inte alls kunna få på SÖS

Vivs
    har du känt av att bebisen har vänt sig?
    Jag börjar fundera då det känts annorlunda den senaste veckan, det är en vibrerande rörelse alldeles nere vid blygdbenet ibland i samband med att det ilar och trycker lite i underlivet och sen att persiodvis (mest när jag sitter upp) så skaver någon hård kroppsdel av bebisen precis på samma punkt precis under bröstet.
    Kan den ha vänt på sig kanske?

BF 26 mars
  • Sole
    Hellur skrev 2007-01-17 17:38:48 följande:
    Vi ska föda på BB-Stockholm, och då får man komma på studiebesök ca. 1 månad innan. Känner igen rörelserna du har Sole. Känner också vibrerande rörelser nere vid blygbenet. När jag sitter ner trycker bebisen jätte mycket längst upp på magen, man känner något hårt och ibland ser man hur magen putar ut mer på det stället. Var precis hos BM och hon sa att den verkar ligga i säte, så förmodligen är det huvudet som trycker upp mot brösten och fötterna som vibrerar.
    du beskre det mitt i prick! Det känns inte av lika mkt när man ligger ner, då känns det helt plötsligt som det blir lite plats under brösten.

Dessutom känner jag buffar jättelångt ut på sidorna, nästan där sidan gränsar mot ryggen, undra vad sjutton bebisen pysslar med där inne?

Fast säte lät ju inte så kul, är vändningsförsök senare det enda som man kan göra om de ligger i säte eller kan de vända på sig själva?
    BF 26 mars
  • Sole

Vivs

såg att du kände igen mina "symptom" också!

Återstår att se vad BM säger imorgon, det borde hon väl kunna känna i v 31?

BF 26 mars
  • Sole

Vivs

ja verkligen!

fast jag känner inte igen det där med den halkande rumpan
    mer att det känns som att rumpan befinner sig mitt i magen strax under naveln hela tiden.

BF 26 mars
  • Sole

om den inte kan vändas, då är det kejsarsnitt eller hur?

BF 26 mars
  • Sole
    Emma3 skrev 2007-01-17 18:46:08 följande:
    Känner oxå att bebisen trycker högst upp i magen när jag sitter och har de senaste känt någon vibrerande känsla  fast mer vid sidan om blygdbenet.Sist jag var hos bm så låg bebisen med huvudet ner. Gravid med plutten v32
    hmm verkar som min kan ligga hur som helst

hoppas BM kan känna det imorgon, blir ju rejält nyfiken!!
    BF 26 mars
  • Sole

Ginger6

tack för infon! ska bli kul att se vad BM säger idag om hur den ligger!

Idag har jag haft en lyxförmiddag, varit och simmat och sen åt en god lunch ute, nästa kurs börjar ju inte förrän om en vecka

Ok ska man föda på Södra så får man sniffa lustgas, det är så det funkar

är det någon annan än jag som har fått ont i ett bröst? Jga har en smärta som kommer och går lika snabbt i mitt högra bröst, gör rätt ont faktiskt

BF 26 mars
  • Sole

Frill

det låter väldigt likt foglossning du har!

usch vad jobbigt med badrummet, sånt vill man ju inte hålla på med precis innan eller när man har en liten nyfödd!

vis ka ju också ha renovering här och ringde och pratade med värden och det blir defentitivt inte innan mars och det är skönt!
    dessutom sa hon att målarna ringer först för att få komma och kolla och man bokar sen tid med dem, såå skönt!

BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3