• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Då har jag lag till mig i listan.

• Hellur

Eftersom de flesta inte har en aning om när den lilla/e väljer att komma ut kanske vissa av oss kommer vara samtidigt på samma BB. Det skulle vara kul

Då vår bebbe är beräknad på min födelsedag, 20 mars, hoppas jag inte den bestämmer sig för att komma på dagen. Vill att den får en egen dag.

• Hellur

Tycker det var en bra idé att lägga in vilka sjukhus vi planerar att föda på.

Jag har också lagt in på mig i listtråden.

• Hellur

Cirpen - Håller med Bianca. Tycker inte du är det minsta löjlig. Har sjävl varit uppsagd från tidigare jobb och vet precis hur du känner dig.

Själv jobbar jag 5 veckkor till, så kommer vara hemma i ca. 2,5 veckor innan BF. Men som en del av er andra börjar jag också känna mig trött och okoncentrerad på jobbet. Är konstant trött och märker att min hjärna inte är lika snabb och effektiv som den brukar. Tänkte därför försöka gå ner i tid, börja med 75% och se hur det funkar. Hooppas jag får en sjukskrivning.

• Hellur

God morgon!

Bra idé med namnen i listan, kilar dit på en gång och fyller i.

Var på sista gången av profylax kursen igår. Vi är mycket nöjda med den! Fick se den beryktade filmen när Gudrun Schyman föder barn. Lite läskigt, men insåg plötsligt att bebisen ska ut och det är så det går till. Har liksom förträngt det tror jag.
    Med tanke på att jag är lite rädd och orolig inför förlossningen så kändes det bra att se den.

• Hellur

Visst såg Gudruns bebis läskig ut, den var helt blå och såg faktigst inte riktig ut. Enligt hon som höll i kursen är alla bebisar blå när de kommer ut. Så det var bra att få se, så man är förberedd, skulle bli jätte rädd annars.

• Hellur

Hallå!
    Ja visst är det helt otroligt härligt väder! Ska snart ut på en liten promenad.

Vår fd. klädkammare, nu barnrum, blev precis färdigmålad. Äntligen! Nu ska det bara torka och sen kan vi börja shoppa loss på bebis saker
    Dock ser det ut som kaos i lägenheten, man har brett ut sig en del och samlat på sig allt möjligt skräp, sånt som är bra att ha... Har blivit ett antal rundor till grovsoprummet, och fler lär det bli

Har också börjat växa ur en del mammakläder, främst tröjor. Måste nog köpa någon till, har ändå sju veckor kvar och annars kommer det bli mycket tvättande.
    Har tänkt köpa amningsbh, men är som swenglish säger svårt att veta vilken storlek som kommer behövas. Någon amningstop kanske också kan vara skönt att ha.

Ha en riktigt bra söndag alla!

• Hellur

Hej tjejer!

Hoppas ni alla haft en bra helg! Nu är man åter på jobbet men bara fem veckor kvar för min del. Sen ska jag slappa. Får bara hoppas att den lill* inte väljer att komma allt för tidigt.

Tycker Vivs lista är mycket bra. Har kopierat den.

Träffas gärna snart! Kunde inte var med förra gången så ser fram emot en ny träff.
    Men kan vi inte ta en annan dag än nästa tisdag (6/2)? Går sista gången på förlossnignsförberedande kursen, så kan inte då heller. Kanske kan ta onsdag nästa vecka istället?

Ha en fortsatt bra dag!

• Hellur

Härligt med pedikyr Björklöv! När du skrev det kom jag på att jag har ett presentkort på Stockholm day spa. Ska nog utnyttja det innan bebben kommer. Ta en ta-hand-om-mig-mysa-dag.

Kan också på måndag den 5/2. Efter 17:00 och framåt för min del.

Tittade på bilderna Swenglish lade ut. Är kul att få några ansikten, även om jag inte vet vem som är vem. Får para ihop med namn på nästa träff

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3