Inlägg från: majlinsa |Visa alla inlägg
  • majlinsa

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Innan man delar på kapsar är det viktigt att man kollar upp att man får dela. Om jag inte minns fel så är kapseln till för att skydda mot magsyrorna så att den kommer ned till tarmarna innan järnet skall tas upp..
    Det fanns väl en ssk är i tråden? rätta mig om jag har fel..

• majlinsa

När jag ligger i sängen så är det så himla skönt att sträcka ut sig.. bara det att när jag gjort det och ska tillbaka till "normalt" eller vad man ska säga så fick jag ont i nedre delen av magen och så vart det hårt..

Jag har haft sammandragningar som både gjort ont och inte men detta var en annan smärta..

• majlinsa

Vivs: tack så myckcet, då har jag lärt mig nått i skolan iafal

Idag ska jag på ett ultraljud vid två tiden, jag hoppas det kommer gå bra.. och jag är lite smått orolig..

• majlinsa

Sole: jag känner igen det.. jag sitter offta lite frammåtlutad framför datorn och får ont av det.. fördelen är väl att det blir korta surftider

• majlinsa

Är det någon som börjat fundera på bb väskan?
    Jag kom på det idag att det kanske är bra att fundera lite så att om det sätter igång tidigare att det finns nått iafal.
    Men vad har man med sig?

• majlinsa

Ni kan be eran bm att försöka kolla hur den ligger.. Jag bad min i måndags och hon kunnde känna att huvudet låg neråt.. Jag fick dra ett djup andetag och när jag andades neråt så tröck hon med två fingrar ungefär så kännde hon huvudet..
    Det är ju inte 100% säkert men ett litet hum..
    Sen idag på UL så låg han neråt med huvudet med..

Jag har börjat på en lista med som jag har på hemsidan numera.. där fyller jag på allt eftersom jag kommer på..

• majlinsa

Sole: du tror inte att mannen får en black out när det väl sätter igång? Min sambo blir knäpp varje gång jag grymtar/stönar/blir andfådd eller likande och undrar om det är värkar på gång.. han kommer av sig totalt.. Så en bit kan man ju ha klart och sedan skriver man en lapp eller nått till gubben.. tänk om man inte är hemma eller så..

• majlinsa

Jag undrar mest vad det är som bestämmer att nu ska jag ut.. En på mitt jobb fick sitt barn i vecka 26.. och jag kan inte riktigt förstå varför det blir så..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3