• cirpen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tja

Utskriven från sjukan. Var ingen bröstböld Puh!! "Bara" infektion i bröstet och ev. i livmodern, och i blåsan..Väntar fortfarande på provsvaren.

Apropå värkar
    Ni förstår när det är en värk jag lovar!! :-O (been there done that..hihi) Är ni minsta osäker så är det ingen värk helt
    enkelt.... När man inte kan gå, då kan man väl säga att det är en värk!!

Grattis murgrönan!! Inte helt fel med extra pengar..
    Grattis till Swe åxå!

• cirpen

Torris: massor med Grattis! Han är ju bara för sööt!

(Glöm inte att ta ut dina journaler och gå igenom dessa med en BM...för att undvika trauma.)Jag var helt förstörd, men efter att ha snackat med BM och fått svar på alla frågor så kändes det mycket bättre!

Vivs: Jag tror åxå att du är i latensfasen nu, håll ut!Snart så..
    Jag hade åxå svinaont i ryggen!

• cirpen

Vivs: Det behöver inte vara ett önsketänkande, du ligger i ett rus och är bortflummad..hihi Sug i dig ordentligt bara och innan värken börjar! Jag var så trygg med att min sambo skötte all kommunikation med BM å personal, så jag släppte den kontrollen och fokuserade enbart på värkarna och andningen.

Bra SWe! skriv ett brev, man har inte tid att tänka när man väl är inne...

Åh vad jobbigt med er som har så långa latensfaser, men bara för det som kommer ni bara behöva krysta en gång så är den ute sen tror jag!

• cirpen

Lillenlillen: du fick A-gener du med, säkert!, hon menar ju sen hon åkte in till förlossningen fatturväl... Du har förvärkar nu kom ihåg det! Sen kommer du knappt hänga med tror jag!

• cirpen

Lillenlillen: Jag hade åxå så rysligt ont i ryggen, och det var jätteskönt att duscha supervarmt! Satt i säkert en timme nästan!Det är säkert samma effekt med en varm vetekudde...?

Din sambo får träna på att massera ryggen nu, för det kommer han att få göra sen.

Min sambo hade ont i fingrarna dan efter..hihi

• cirpen

I vår familj(Första gången jag säger familj..hihi ) kör vi saab 9-5, och saab 9000. Har faktiskt ännu inte kollat hur det är att slänga in vagnen. Får ju inte lyfta tungt ännu som snittad. Iiiih imorrn skall min sambo börja jobba igen. Läskigt att vara hemma själv! I och med att jag varit sjuk så har dagarna gått så rysligt fort, och han har tagit hand om det mesta så jag känner mig fortfarande novis...

• cirpen

Angelicious: Det är inte alltid man vet när vattnet går..jag kände det åxå som att det rann till ,speciellt när jag vände på mig eller reste mig. Kolla i brallan: är det klart, genomskinligt, eller rosafärgat ring till förlosnsingn!
    Dessutom hade jag inga direkta värkar heller....
    Har vattnet gått är det viktigt att inom 24 h komma till förlossning pga infektionsrisk.

Namnförslag: Agnes Kom inte på nån mera..

• cirpen

Klart att du måste få avreagera dig bassekatt!
    Usch vad jobbigt det lät det där.. Ja det är inte kul att slussas runt på sjukhus, när man bara vill vara hemma.Gallsten lät ju inte alls för kul.. Hoppas du klarar dig med dina mediciner nu tills op.

Själv är jag livrädd att mastiten skall komma tillbaka, så jag pumpar ur nu med en hyrmaskin jag lånat på BB. Dessutom äter jag SPC-flingor som skall förhindra mjölkstockning. Spc-flingorna är från början grisfoder, så jag sitter som en mjölkkossa å käkar grismat...muuu, nöffnöff !!

• cirpen

Det spände i tuttarna så jag var tvungen att gå upp och pumpa ur! Tyvärr är lillan bortskämd nu med flaskmatning.. Men jag skall gå å lägga mig alldeles strax igen.

Då vet du när hon har sin vakenhetsperiod iallafall Sole, Lika bra att vänja sig...

Är det ngn annan som fått städhysteri förresten? Jag trodde jag skulle slippa det under grav, men nu när lillan är ute, så är jag såå nojjig(tycker min sambo, vill ju bara ha någorlunda rent ju). Blir gaalen på alla katthåren tex...Min morsa var här igår och hjälpte mig att putsa fönstren! Snällt va!!
    Och i förra veckan var syrran förbi och dammsög å skurade golven, det är bara att tack å ta emot! Tycker ni jag är lat??

• cirpen

Bianca: Jag har redan förträngt hur värkarna var...hehe..
    Kroppen är fantastisk eller hur ? Försöker verkligen minnas hur det kändes men det går knappt inte..
    Men jag tror de var i mitten för att sedan stråla ut i ryggen när det var som jobbigast. Men mitt började med molande kramp, som när man ätit ngt olämpligt å blir risig i magen.

Usch ja pollensäsongen..påminn oss inte!!

Inatt lät jag lilltjejen sova i sängen för första gången, är såå trött på att kliva upp varje gång hon skall ha mat, försökte mig på att liggamma och det gick ju hyfsat. Hmm.. hon som är van att ligga i sin spjälis, kanske dumt? Men det é ju såå gosigt åxå!

Vi funderar på namnet Anna förresten.

• cirpen

Frill: *skrattar" instämmer med mascaran, fast jag uteslöt allt smink helt! Själv tog jag inte emot besök första veckan för jag var så grining å nedstämd.. (babyblusen höll i rätt hårt å länge för mig)

• cirpen

Grattis Medusa!! Vad bra att all gick bra! Skulle vara kul att se bilder om du kan lägga upp?

Zul: Jag sa bestämt ifrån besökare, visst vart de besvikna, men det sket jag fullständigt i. Dessutom var det besöksförbud på BB pga RS virus, så då hade jag det som ursäkt de första dagarna. Annars sa jag som det var,jag är så trött jag orkar helt enkelt inte, och det accepterade alla faktiskt.
    Utgå helt från hur du mår och känner tycker jag!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3