• Anonym (Eva)

Laga tand med eller utan bedövning?

Jag ska laga ett hål idag, ett litet hål men har aldrig gjort det förut.

Saken är så att jag ska på julbord efter och undrar om jag ska skippa bedövningen eftersom jag hört att man kan bli ganska "jobbig" i munnen.

Gör det ont? Vilket gör ondast?

• Svar på tråden Laga tand med eller utan bedövning?
  • lövet2

Jag använder inte bedövning på små hål, men har man aldrig lagat förut så vet man förstås inte hur det känns och vad man klarar av ....
    Mitt råd är att du frågar vad tandläkaren tycker!

• jummie

Jag skulle aldrig fixa att laga ett hål utan bedövning, maken däremot gör det varje gång!!

MEn dagens bedövning är ju inte så farlig som den var förr i tiden. Numera så är ju inte hela käften borta!

• carola1977

om det bara är ett litet hål ska väl inte bedövning behövas men jag är en sådan chicken så jag får alltid det . bra tips att fråga tandläkaren.

• Thezz mamma till två

Jag har haft 2 små hål och jag lagade dom utan bedövning. Ilade till lite ibland bara, men man överlevde helt klart!

ღ 25/1-06 Matteus & Tilde BF 17/4-07 ღ
  • Anonym (Eva)

Njae jag e ganska jätte nervös nu.. har en sambo som är sjuk tandläkarskraj så det har smittat av sig lite :(

Ni tror alltså att jag skulle kunna äta efteråt? Har tyvärr ingen tandläkare jag kan prata med då han pratar väldigt dålig svenska..

• Nadia

Jag skulle inte ha tagit bedövning. Jag brukar laga utan bedövning. Men det beror ju på hur känslig man är. Hoppas du kommer på en bra lösning.

• lurv

Testa utan bedövning från början och gör det alltför ont så be om att få bedövningen då. Så brukar jag göra och jag har klarat mej utan bedövning varje gång hittills.

• Anonym (Eva)

hmm ja kanske ska göra så.. han har satt av 30 min åt mig... Ingen aning hur lång tid det brukar ta.. ?

• lurv

Har han inte satt av mer än 30 minuter så det ett litet hål garanterat. Dessutom så tar det bara någon minut för beövningen att börja verka om du nu skulle vilja ha det.

• Anonym (Eva)

ok.. tur det då :) Måste bara fråga, kan de borra i en nerv? Eller är det samon som överdriver? För det låter som om mnn skulle vilja ha en bedövning då :p

Svar på tråden Laga tand med eller utan bedövning?