Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

.•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

lurkan v 11 bf 2 augusti (pojke enligt Marie)
    Magda v10, Bf 10 augusti
    Hanna v10, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda)
    Cia v7, Bf 29 augusti (Edgar enligt Marie )
    Lättja v7, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Wow, än så länge "leder" jag! Men jag får vänta tills de gamla rävarna dyker upp och skriver in sina bf som är typ två månader innan mitt!

• lurksmulan

JUSTer: Ha ha, jag har också en från v. 40 i mitt galleri. Den enda magbild vi tog!

• lurksmulan

Morgon tjejer! Sista dagen jag är hemma med Laban nu, dagis är stängt idag.
    Fördelen är att jag har fått sovmorgnar i över en vecka nu, annars är jag trött på att vara hemma.
    I morse vaknade jag vid 5 när gubben gick upp, sen var jag vaken till 6.15 när Laban ville upp. Men jag vägrade och slängde på nickelodeon junoir (aldrig prövat förut) och la mig igen! Somnade om och vaknade vid 7 när han kom in och då lurade jag honom att lägga sig hos mig och så sov vi till 8! Hurra!

Jag mår faktiskt bättre. Visst mår jag illa, men inte lika ofta och inte lika kraftigt. Jag måste inte äta något i samma sekund.
    Jag kanske börjar bli normal?!

• lurksmulan

Cia: Laban älskar Dora och det är bara där de visar det på vardagarna, så det är perfekt. Men jag trodde aldrig han skulle gå med på att titta själv! Jag drömde värsta mardrömmen om att han satt på ugnen och hällt vatten över hela köksgolvet. Jag får nog skylla mig själv.

• lurksmulan

Usch, jag fattar inte hur jag ska kunna jobba imorgon! Jag är jättetrött på att vara hemma, men samtidig är jag jättetrött också. Förstår ni? Jag har precis sovit en halvtimme, och det är kort tid, vanligtvis sover jag 1-2 timmar med Laban på dagen. Sen somnar jag runt 21 varje kväll och sover till ca 7-8.
    Hur ska jag kunna gå upp vid 5.50, jobba hela dagen, komma hem vid 17.30 och sen vara människa på kvällen?!

• lurksmulan

Cia: Min familj har fått fixa sin egen mat hela förra veckan. Nu ska jag nog klara av det idag, men min man kunde glömma att det fanns mat klar när han kom hem. Och Laban fick leva på samma mat som jag åt; rostmackor, oboy, frukt och mexicanasoppa!

• lurksmulan

Och jag har lyckats få i mig nästan hela min lunch! Visserligen fick jag ta en paus för att det blev äckligt, men sen kom jag igång igen, och det tjänar jag på i längden.

• lurksmulan

JUSTer: Det där bevisar bara att Gud inte är kvinna!

• lurksmulan

Men i vilken vecka är det bebisen börjar äta min mat då (näringsmässigt, givetvis)?
    Har inte jag passerat den precis?

Idag är jag kaffesugen för första gången på flera veckor! Jag har mått illa av kaffe men nu är jag sugen på gammalt hederligt bryggkaffe med en skvätt mjölk. Tyvärr är automatkaffet på jobbet så himla äckligt så jag vet inte om jag vågar mig på att ta en kopp.

Idag drack jag en liter apelsinjuice innan lunch, så jag misstänker att jag har överdoserat på c-vitamin nu iaf.

Spätta låter jättejättejättegott! Mums!

Svar på tråden Pladdertråden!