Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Åh ikväll blir det ett långt varmt bad för mig så fort Laban har somnat!
    Jag har fortfarande ont i nacken som gör att jag får ont i huvudet och jag känner mig sliiiiten!
    Vi har precis ätit varma mackor, jättegott!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

I natt har jag drömt så skumt. Jag drömde att jag födde barn åt Lättja och Jazzy! Lättja för att hon aldrig gjort det förut och inte visste hur man skulle göra, och Jazzy för att hon inte hade tid! Lättja fick en jättesöt liten tjej och Jazzy vet jag inte vad hon fick, men bebisen var väldigt liten iaf.

• lurksmulan

Thezz: Ja inte ens jag visste att jag var så himla snäll!

Jag tror att drömmen bottnar i att jag såg det andra avsnittet av den där serien på fyran igår. Där satt jag och sa till J "Eh, är det för sent att ångra sig och säga att man inte vill föda fler gånger nu?".

Lättja: Ja, J höll verkligen med om det när jag berättade för honom! Han tycker att vi är en sekt typ!
    Jaaaa vad trevligt med lunch! Det går jag med på!

Vill ni att jag ska ta med ungarna då eller ska jag skicka de i förväg?

• lurksmulan

Den där ömheten har jag också haft till och från. En punkt som ömmar och nästan bränner.
    Förra gången fick jag vrålont på det sättet och då sa min bm att det trots allt är ett ligament som fått sig en smäll. Det blir som ett blåmärke på insidan. Och det kan ta lite tid innan det går över, speciellt om bebisen gillar att sparka precis där.

• lurksmulan

Jag är vrålhungrig för det mesta, men ofta kan jag bara äta lite innan jag blir tvärmätt, och sen är jag hungrig igen en timme senare.
    Men det där övermätta känner jag också igen. Jag vet inte vad det beror på men jag kan bli övermätt på typ ingenting vissa dagar.

Thezz: När är nästa vul?

• lurksmulan

Vi ska på kalas för morfar som fyller 85 år 10/3 så då får vi klä oss lite fina och äta lite god mat. Det ska bli jättetrevligt!

Aaaaj molvärk! Brukar aldrig ha det men nu har jag typ mensvärk i magen!

• lurksmulan

Dulia: Vad jobbigt att du känner så, även fast jag helt och hållet förstår dig. Jag kan inte fatta (ursäkta mig nu Believer) hur man kan se kejsarsnitt som något slags mer "humanitärt" sätt att föda barn. Mindre smärtsamt är det verkligen inte, komplikationerna är större efteråt och du har en uppskuren mage som i många fall verkar ha problem med läkning, du varken får eller kan hålla ditt eget barn etc.
    Jag delade rum på bb med en tjej som snittas halvakut och det är något som alla snittvänner borde vara med om. Det är ingen gräddfil att snittas, de skär rakt in i din mage, det är en allvarlig bukoperation.
    När ett barn föds vaginalt försvinner smärtan i samma stund, med snitt börjar den då.
    Och snackar vi kontrollbehov så är ju det momentet obefintligt med ett snitt, du bedövas och sen bestämmer en kirurg när du ska föda.

Så, nu har jag haft ett långt utlägg om varför jag absolut inte vill snittas.

• lurksmulan

Believer: Ha ha, ja då är det värre! Jag läste nånstans att graviditeten är naturens motsvarighet att måla in sig i ett hörn, och det stämmer så himla bra!
    Förhoppningsvis får du hjälp och sen tror jag att det kan ändras längre fram när det blir mer verkligt och du längtar på ett annat sätt. Då blir förhoppningsvis förlossningen ett nödvändigt ont för att få träffa er bebis.
    Jag har säkert skrivit det förut, men när mitt vatten gick tänkte jag både "JA!" och "NEJ!" samtidigt. Ja för att det äntligen skulle bli av, nu var det slut på all värk, svårt att sova, vi skulle få vårat efterlängtade barn etc. Och nej för att jag inte kunde komma undan nu. Nu fanns det ingen återvändo. Det var en jätteskum känsla och jag kommer ihåg den så himla väl.

• lurksmulan

Du får fokusera på målet, inte på vägen.

• lurksmulan

Vad härligt att du känner så Dulia! Det är en underbar period, när allt det jobbiga i början är över och innan man blir som en sockerberoende späckhuggare!

Usch jag gillar inte semlor. Vi ska få det i eftermiddag så jag tänkte unna mig själv lite Häagen-Dazs men så fanns inte den smaken jag ville ha! Och nu ångrar jag att jag inte tog en annan smak som jag också gillar. Skrikandes

Svar på tråden Pladdertråden!