Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

jazzy: Ja då var jag ju ute och cyklade rejält.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Vi vill veta för att vi är nyfikna helt enkelt. Och för att kunna fokusera på en sorts namn. Både den här gången och förra är vi helt överens om flicknamn men båda tror kille. Jag menar, Laban kom jag på när jag gått 5 dagar över bf! Då är det bättre att veta tidigare och kunna fokusera på antingen eller.

Jag har varit vrålhungrig sen 10 förresten! Nu är det bara en halvtimme kvar till lunch äntligen!

Idag fick jag förresten kommentaren "nu ser man att du börjar lägga ut". Eh, jaha, sa jag, jag har bara gått upp 1 kg än så länge. "Haaaaar duuuuu?". Suck, ska de börja redan nu? Förra gången var jag nära att mörda hälften jag jobbar med. "Är du säääääker på att det bara är en?" (Nej, det är 25 men jag har inte velat säga det tidigare). "Hur mycket har du gått upp egentligen?" (6 kg tack så mycket, och du då?).

• lurksmulan

Dulia: Hur mycket gick du upp förra gången du, utan stöd av projektet?

• lurksmulan

Believer: Nu har jag hävdat i andra tråden att du bor i Sanviken/Gävle. Stämmer det?

• lurksmulan

Believer: Vi pratade om en träff i andra tråden och då hävdade Marie att du kom från nånstans nära Gbg och jag sa att du kom från Sandviken/Gävle.

Dulia: Samma för mig när jag väntade Laban, det blev 6 kg sammanlagt. Men tappade du mycket när du ammade sen? Hur mycket vägde Bianca när hon föddes?
    Hela min viktuppgång var ju Laban (4540 g) + moderkakan (ett antal g till), så jag rasade ju i vikt som en galning. När jag slutat amma hade jag gått ner 24 kg från förlossningen.

• lurksmulan

Magda: Varför metalltråd? Tandställning?

Believer: Det var det jag trodde, men sen blev jag så osäker.

• lurksmulan

Hanna: Inte om man har stor övervikt sen innan, då SKA man inte gå upp mer.

• lurksmulan

Hanna: Precis när jag blev gravid kom en ny studie just om överviktiga och viktuppgång under graviditet, och där stod det att man absolut inte får gå upp mer än 7-8 kg. Jag trodde aldrig att jag skulle klara det, men det gjorde jag, utan att tänka på det.
    Den här gången har jag ätit allt annat än nyttigt men än så länge har jag bara lagt på mig 1 kg. Mitt mål är ju att ligga runt 6-8 kg den här gången också.

Dulia: Jag gick upp 7 kg av det jag gått ner, men det är okej tycker jag.

• lurksmulan

Magda: Jag är likadan. Men jag vet att det kommer typ tio droppar om jag går så jag försöker hålla mig ett tag, det blir så mycket spring annars.

• lurksmulan

De hade ju ett program om det, kalla fakta, för nån vecka sen. Jag såg det inte, men de tog upp just det här ni pratar om.
    Det jag undrar över är hur mycket skador barnen egentligen får? Min kompis dotter föddes 6 veckor för tidigt (bara, i det här sammanhanget) och hon hade outvecklade lungor och spydde slem 15-20 ggr/dag tills hon var nästan två år. Nu är hon snart 9 år och kan fortfarande inte äta skumgodisar för att det slemmar igen halsen på henne och hon spyr. Och då var hon bara 6 veckor tidig!

Sen kan jag inte säga varken bu eller bä, för jag har inte varit i den situationen, men just det här med skador funderar jag på.

Svar på tråden Pladdertråden!