• jazzy

Pladdertråden!

Oftast sätter man den minsta,just för att bara "söva" patienten.Sen sätter man en grövre när pat somnat!!! Eller barn söver man med gas först, sen sätter PVK

• jazzy

Håller med dig Lurk!!! Jämfört med riktigt värkarbete så  känns PVK som ett myggbett.JAG LOVAR

• jazzy

Snitt är en väldig stor buk operation,mycket kan hända! Blodtransfusion,blodtrycksfall,ett planerat snitt som bli katastrofsnitt  mm.Där för så sätter man flera nålar!!!

• jazzy

Hanna: mycket beror på vad det är för barn givetvis ,men på op så sticker man bara en gång på barn,misslyckas man så söver man på gas!! Just för att slippa allt obehag... 

• jazzy

Angiee: nä inte jag....bara undersköterska som var väldigt nyfiken & då lärde man sig mycket!!!!

• jazzy

Saknar akutvården ibland....jobbade på Anestesin (Narkosen) på Södersjukhuset i 3 år...skitkul!! Vi uskor fick göra mycket ssk jobb på jourtid!! Därav lärade man sig mycket....

• jazzy

Mina barns pappa är ssk, med VUB i iva & anestesi..så visst blev/blir det mycket sjukhus snack!!!

• jazzy

Angiee: japp många kilo ska bort...för mig blir det nog HS..känner för mycker folk på sös!! Inge kul OM det händer nåt!!!
    Tänk om vi föder samtidigt...vet ju inte när det blir,eftersom många som äter trombyl & fragmin ofta blir igångsatta 2 v innan. Då man mÅSTE sätta ut alla mediciner 1 v innan igångsättningen...

• jazzy

Angiee:    Tror att både Sös & HS är bra!!! Tråkiga saker händer alltid på ALLA

förlossningar!! BB stockholm ska vara fint & fräscht!! & bra oxå

Svar på tråden Pladdertråden!