Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Hanna: Nej jag känner inte av henne alls ofta eller mycket! Det kommer nåt litet sprattel eller buff nån gång bara.
    Jag tror att .... åh hjärnsläpp, vet inte om det är Dulia eller JUSTer som bor norr om stan... de har iaf mycket närmare. Vi har typ 4 mil dit enkel resa. Och skötvärskorna kostar 400:- vilket inte exakt lönar sig om man ska åka en gång för att beställa och en gång för att hämta...
    Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • lurksmulan

Nej oroa dig inte du. I mitt fall känner jag henne mest när jag nyser, då blir hon nog arg!

• lurksmulan

Hanna: He he, ja inte vet jag! Det blir liv i luckan när Laban lägger sig på mig också, men inte när jag lägger mig på mage av någon underlig anledning.

Har någon provat sån där mjukaupp-olja för magen förresten? Mitt kli är tillbaka och jag blir galen!!

• lurksmulan
    Hanna: Det kliar i mina gamla bristningar liksom. Jag tog upp det med bm på inskrivningen och sen fick jag ju en läkartid men då hade det slutat klia. Jag ska till bm nästa vecka men kan ge mig på att det inte kliar då heller.
    Jag blir bara tokig, jag vaknar på nätterna av att det kliar! Och sen river jag tills det nästan går hål.
    Det är säkerligen hormonskrällena, men det kliar inte mindre för det... Fundersam
  • lurksmulan

Ha ha, på förlossningen är man inte så kaxig kan man säga. Men i efterhand är det himla häftigt!

• lurksmulan
    Hanna: Ja det är faktiskt jättejobbigt! Jag får springa upp och kissa ganska ofta och då hinner jag klia så att jag blir helt röd varje gång.
    Jag har hört att sånt där body butter från Body Shop ska vara skönt, att det är ganska fett men inte jättefett. Ska försöka hitta en Body Shop och köpa det kanske. (Har velat ha det länge ändå men inte kunnat hitta på en bra ursäkt att betala så mycket för lite gucka Räcka ut tungan).

Jaa du, förlossningen är spännande. När jag tänker efter ordentligt fattar jag inte att jag längtar tillbaka, för då var det verkligen inte kul! Har du läst min förlossningsberättelse? Den finns i min blogg om du är intresserad!

Snart får jag gå hem! Whuppiiii!!
  • lurksmulan

Oj nu blev jag helt tårögd! Vilken tur att hon fick en extra kontroll!
    Håller tummarna stenhårt för att allt är bra! Hälsa jättemycket!

Tänkte korra listan också, såg att Lidenborg var kvar på den senaste...
    Väntar på bebis-listan

Believer v.31 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.30, Bf 20 maj
    Dulia v.28, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
    lurkan v.20, bf 5 augusti (flicka enligt rutin-ul). Köns-UL 4/4
    Magda v.20, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie)
    Mamma till F&S v 19 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.19, Bf 11 augusti (funderar, kan det vara en kille ändå) KönsUL 7/5
    Lättja v.16, Bf 28 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v.16, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 13, BF 21 september (pojke tror jag)
    bobo (hemligaärtan) v.13, BF 22-23 september
    Thezzizen v.12, BF 25 september (manuellt räknat 27/9)
    missK v.10, BF 13 oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.9 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
    Jazzy v.7 BF 28 oktober (pojke enl Marie)

• lurksmulan

Usch vad jag är orolig för Magda.

• lurksmulan

Ja förhoppningsvis är det andra förutsättningar den här gången, när de vet vad det handlar om. Och givetvis hoppas vi ju allra mest på att det inte är någon förändring trots allt. Det är jättebra att de har koll på henne och att hon känner själv när det känns konstigt!

• lurksmulan

Min jobbarkompis var ju med om samma sak. På henne gjorde de cerklage och sen blev hon sängliggandes hela graviditeten.

Thezz: Vad jobbigt, skulle du ringa de idag eller?

Svar på tråden Pladdertråden!