• gnagaren

    Varning för NetonNet!

    Gubben har länge velat ha en ny mob, och till slut bestämde han sig för att köpa en ny på Net on net.

    Telefonen kom, och han var nöjd. Efter ca 1½ månad börja den bara avsluta samtalen själv. Trodde att det var comviq som hade nåt strul med sin täckning.

    Kort där efter gick det absolut INTE att ringa till hans mob, och inga textsms kom fram.

    Han tog kontakt med Netonnet, som hänvisade honom till deras repratör  engstromtele.

    Han skickade in mobilen och tiden gick.  Han fick inget svar.
    Han ringde dom o dom sa att dom inte fått den!

    Gubben svarade dom att han såg på fraktinf, att dom hämtat ut tel.

    Dom letade och letade.

    När det gått flera veckor, så hade dom hittat den och kollat på den.

    Dom svarade honom att någon varit inne i telefonen och lödit om ett multichip, och kostnadsförslag hade skickats till Frankrike.

    Va???  Han har inte varit inne i telefonen. Han har varken kunskap eller verktyg att göra det. Han lämnade in den så fort han märkte att något var fel.

    Han tog kontakt med netonnet, som lovade att ordna det.

    Han ringde dom dagligen och fick till svar att dom skulle höra av sig under dagen, men ingen ringde!

    I går ringde han dom igen. Sen fick han ett mail:  Vi måste lita på vad våra repratörer säger! Vill du gå till ARN, så varsegod!

    Han står nu med en tel på avbet, som han inte får tebax utan att lösa ut den, vilket han inte heller kan göra, då kostnadsförslaget är skickat till Frankrike, o vi bor i sverige.
    Mamma till en NPF:are
  • Svar på tråden Varning för NetonNet!
  • gnagaren
    Vi börjar fundera på om dom: har blandat i hop 2 mob där ena konsumenten bor i Frankrike, och den andra är vi, eller att dom har fått in en reklamation på en tel, som dom sen har lagat upp, bytt skal på och sålt som ny.
    Mamma till en NPF:are
  • gnagaren
    mamse

    Glad jag blir!!!  Att det finns fler.  Vi var dumma att beställa en plattskärm efter det.  Ivrig som jag är, så följde jag ju ordern på postens hemsida.  Den hade gått i väg, och skulle strax komma till mig.

    Förväntansfull, trodde jag att den skulle komma till dagen efter.
    Dagen efter kom, och då står det att den är försenad pga bristande förpackning.

    Efter 3 dagar till kom skärmen och jag löste ut den. När jag kommer hem och tar av plasten från kartongen märker jag att kartongen är genomsur, och dryper av vatten. Det var ett under att den höll i hop, då den bara var som snor.

    Dom hade alltså inte packat om den bristande förpackningen.

    Tänk om jag låtit bli att lösa ut den på några dagar, då hade den garanterat varit paj.

    Detta har ju iof inte med själva netonnet att göra, men man blir sååå besviken
    Mamma till en NPF:are
Svar på tråden Varning för NetonNet!