Du måste logga in för att svara i en tråd.

• gnagaren

Varning för NetonNet!

Gubben har länge velat ha en ny mob, och till slut bestämde han sig för att köpa en ny på Net on net.

Telefonen kom, och han var nöjd. Efter ca 1½ månad börja den bara avsluta samtalen själv. Trodde att det var comviq som hade nåt strul med sin täckning.

Kort där efter gick det absolut INTE att ringa till hans mob, och inga textsms kom fram.

Han tog kontakt med Netonnet, som hänvisade honom till deras repratör  engstromtele.

Han skickade in mobilen och tiden gick.  Han fick inget svar.
    Han ringde dom o dom sa att dom inte fått den!

Gubben svarade dom att han såg på fraktinf, att dom hämtat ut tel.

Dom letade och letade.

När det gått flera veckor, så hade dom hittat den och kollat på den.

Dom svarade honom att någon varit inne i telefonen och lödit om ett multichip, och kostnadsförslag hade skickats till Frankrike.

Va???  Han har inte varit inne i telefonen. Han har varken kunskap eller verktyg att göra det. Han lämnade in den så fort han märkte att något var fel.

Han tog kontakt med netonnet, som lovade att ordna det.

Han ringde dom dagligen och fick till svar att dom skulle höra av sig under dagen, men ingen ringde!

I går ringde han dom igen. Sen fick han ett mail:  Vi måste lita på vad våra repratörer säger! Vill du gå till ARN, så varsegod!

Han står nu med en tel på avbet, som han inte får tebax utan att lösa ut den, vilket han inte heller kan göra, då kostnadsförslaget är skickat till Frankrike, o vi bor i sverige.
    Mamma till en NPF:are
  • Svar på tråden Varning för NetonNet!
  • Grus grus

Tycker att ni ska kontakta konsumentombudsmannen! De kan hjälpa er!

(f.d. Jennie81) Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Vilmas Mamma

Usch, vad tråkigt för er!!
    Vi har handlat mycket på NetonNet, o aldrig haft några problem. Jag skickade in ,min mobil när den behövde lagas. Men det var aldrig några problem.
    Hoppas allt löser sej för er.

• strojes

absolut ARN!! så får det ju inte gå till.

• gnagaren
    Vi börjar fundera på om dom: har blandat i hop 2 mob där ena konsumenten bor i Frankrike, och den andra är vi, eller att dom har fått in en reklamation på en tel, som dom sen har lagat upp, bytt skal på och sålt som ny.
  • Miha

Jag har hört flera mardrömshistorier om folk som har lämnat in saker på lagning och sedan händer inget. De ringer och tjatar hit och dit men ändå ingenting. Jag tycker att det är skrämmande. Tack för att du uppmärksammade Netonnet, nu har de definitivt en kund till mindre, stödjer aldrig oseriösa företag!
    Kom själv på att jag har min Nokiamobil just nu på lagning hos engströms telecom i Nacka och förra gången fick jag tillbaka den efter 2v, nu har det gått fyra och ingen mob. Ska ringa dit efter nyår om min mob inte kommit än.
    Självklart ska du kontakta ARN snarast, ring åtminstone och hör vad de har att säga.

• AnneSophie
    gnagaren skrev 2006-12-20 13:20:47 följande:
    Vi börjar fundera på om dom: har blandat i hop 2 mob där ena konsumenten bor i Frankrike, och den andra är vi, eller att dom har fått in en reklamation på en tel, som dom sen har lagat upp, bytt skal på och sålt som ny.
    Skulle kunna tänka mig att det kan vara det sistnämnda.
    Kontakta konsumentombudsmannen i er kommun (vanligtvis via kommunens växel).
    detached parent - evolution in progress
  • SofiaOlava

HAHAHAHAHAAAAAAAA!!!! jippi! nu blev jag glad!!! (mitt i förödelsen) JAG ÄR INTE ENSAM!

Vi köpte en dator från Netonnet i augusti.
    *när den kom funkade den ej
    *de skickade en reparations dvd efter tusen samtal och 1.5 vecka, det hjälpte ej.
    *de skulle skicka en avi så vi kunde skicka in datorn på service, de glömdes bort och vi fick vänta 2.5 veckor innan de personligen kom och hämtade datorn...
    * servicen tar 2 veckor- sen får vi tillbaka datorn, den funkar halvbra, cd-romen hittas ej osv. efter 2 dagar slutar datorn att fungera...
    *efter en vecka skickas datorn in igen, vi får tillbaka den efter 2.5 veckors tjat och samtal med net on net varje dag, med förklaringen att saker satt löst inne i datorn... (hmmmmm, vems fel kan det vara..????)
    *Datorn funkar!!!!!! men inte ljudet... i hela 2 dagar! sen dör den igen... Ringer ytterligare en gång, nu ska vi få en ny, men först ska "killarna på vår service avd kolla att det inte är våra fel att datorn inte funkar."

Det är nu 2 veckor sen jag skickad ein datorn för TREDJE gången de skulle höra av sig både via mail och telefon och berätta vad som händer, men ingen har hört av sig än...............

SÅ JAG HÅLLER MED TS!

HÅLL ER IFRÅN NET ON NET OM NI KAN!!!!!

• gnagaren
    mamse

Glad jag blir!!!  Att det finns fler.  Vi var dumma att beställa en plattskärm efter det.  Ivrig som jag är, så följde jag ju ordern på postens hemsida.  Den hade gått i väg, och skulle strax komma till mig.

Förväntansfull, trodde jag att den skulle komma till dagen efter.
    Dagen efter kom, och då står det att den är försenad pga bristande förpackning.

Efter 3 dagar till kom skärmen och jag löste ut den. När jag kommer hem och tar av plasten från kartongen märker jag att kartongen är genomsur, och dryper av vatten. Det var ett under att den höll i hop, då den bara var som snor.

Dom hade alltså inte packat om den bristande förpackningen.

Tänk om jag låtit bli att lösa ut den på några dagar, då hade den garanterat varit paj.

Detta har ju iof inte med själva netonnet att göra, men man blir sååå besviken
  • Tristanya

jag jävlades med en mobil jag köpte på Onoff för några månader sen! köpte den o den fungerade utmärkt tills den helt plötsligt började hänga sig och bete sig undelrigt! jag lämnade in den och fick ett brev till svars att JAG hade vatten/fuktskaat den och jag blev helt ställd! något sånt hade jag ju självklart inte utsatt min mobil för!
    ringde SonyEricsson och frågade om inte deras telefoneer skulle hålla för mer (att dom då skulle kunna vara utomhus om det regnar, men han menade att den fuktighetsskillnaden kunde skada mobilen.. skumt tycke jag)
    hur som helst, jag själv skulle få stå för "genomsöknigen av felet".. men jag stod på mig o sa att jag INTE hade utsatt den för fukt och jag slapp betala de 400kr som "genomsöknigen" skulle kostat! tror dom på affären tyckte det var konstigt att den blivit som den blivit och att jag stod på mig så pass mycket och att jag därför slapp betala.. eller så gjorde dom fel..
    men jag fick telefonen och den fungerade inte att slåt på! gick tillbaka o sa att när jag lämnade in den så fungerade telefonen, den gick att slå på men inte nu! det är alltså DOM på "reparationen" som förstört min mobil!
    men jag fick ut pengar för mobilen så jag köpte en LG istället o den har fungerat problemfritt!

så det hjälper verkligen att stå på sig! och kunden har ju ALLTID rätt!

Svar på tråden Varning för NetonNet!