• greta2

Ni med två missfall...

har ni gjort en utredning?

Dvs har ni kollat hormoner, ev koagulationrubbningar, gjort VUL och/eller lapraskopi, kontrollerat spermakvalitet hos mannen, kromosomrubbningar etc.
    Eller har ni gjort en del av detta?

Jag röstar i min egna omröstning och röstar på alternativ tre. Jag har gjort en del av dessa undersökningar ovan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-20 19:11:38:
    Ni som blivit fullständigt utredda; varför har ni blivit det?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med två missfall...
  • greta2

De tar syfilisprov som rutinmässigt på gravida i Stockholm.

• AHöst

Jag vet faktiskt inte om det ar sa enkelt greta. Men man tycker ju att det borde vara det. Rent logiskt.

• Siggelvira

Jag har inte gjort någon utredning. Om jag fattat rätt, så gör man inte det här förrän efter tre missfall.

• greta2

AHöst!

Jag hittade att man kan få positivt utslag vid vissa infektioner samt vid vissa intermedicinska sjukdomar. Får kolla mer senare.

Vad gjorde man utan internet förr? Levde lugnare?

• AHöst

Ja, man kan fa positivt utslag av manga olika saker! Till och med om man precis har varit forkyld bara. Sa att man far det betyder inte alls att det ar nagot som spelar roll som ar fel. Men med det falska positiva i baggaget, plus ett fran hosten innan da det inte gjordes en grej av det sa bestalldes fler blodprov dar de kunde faststalla antikropparna.

Men jag vet inte om man kan ha antikropparna utan falskt positivt utslag.

• Tant Green

Nej, det skulle blivit utredning om det inte hade funkat tredje gången, men då gick det bra.

• KickStart

Nej vi gjorde ingen utredning och jag blev med barn både före och efter mina mf.

Det vanligaste är att man gör en utredning om kvinnan haft minst tre mf efter varandra.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • ninias

På mig började de utreda efter tredje gången. Fick gå igen många olika, en del enkla, andra direkt smärtsamma. På mig fanns ingen orsak enligt alla som undersökte. Ibland är det så bara fick jag veta.
    Jag har haft 9 "dokumenterade" Mf, och ytterligare åtminstonde 3 som jag själv vet om.
    Vad jag vill säga med detta är att även om det är fruktansvärt jobbigt, påfrestande och otroligt ofattbart svårt, så får man ibland lön för mödan till sist. Är nu stolt mamma till lilla Tindra 15 månader!
    Det visade sig efter ca 9 år att min livmoder var totalt igenväxt, det fanns bara ett utrymme på 5 mm som var tomt. Detta kan man tycka borde ha upptäckts tidigare vid åtminstonde någon undersökning, men jag är iallafall glad över att det blev bra till sist.Det krävdes två enkla ingrepp, sedan fungerade det jättebra!

• BabyPink

Vi påbörjade en utredning efter mitt tredje missfall. Det är tydligen något som görs "automatiskt" efter 3 mf/ma. Till vår stora lycka så han vi knappt komma igång förrän jag blev gravid igen, och nu har vi BF imorgon!

• vickie76

jag har haft två som du vet, greta. jag har kollat hormoner och sköldköretl. ej kromoson.
    när de skrapade mig misstänkte de att jag hade en hjärtformad livmoder, med en skiljevägg. en sådan skiljevägg kan innebära ökad risk för mf, och förtidigt födda barn.
    det har nu kollats upp ordentligt med vul och koksalt och igår blev dte klart att det blir operation i feb. enligt läkaren är det ett lätt ingrepp, som han tycker är självklart att man gör om man som i mitt fall haft 2 mf. efteråt ska jag ha samma chans att föda friskt barn som alla er utan skiljevägg.

jag tycker det var ganska skönt att få en orsak till mina mf. och att det går att göra ngt åt det. hoppas att det funkar sen efter operationen..

• greta2

Vickie76!

Vad skönt för dig att få en förklaring. Och vad bra att du fått en tid för op. Kan ju inte vara bättre efter omständigheterna nu. Sedan är bara att köra på, med alla möjligheter till ett litet barn.

Har du haft båda mf i samma vecka?

• vickie76

Greta- Nej dte första var i v6 andra i v9. Även om man har en skiljevägg så funkar det för många att få barn, inte ens alla får mf. Har sett många här på fl som inte verkar ha några problem av sin skiljevägg. Men nu har jag ju uppenbarligen det och då känns det ju jättebra att man tar bort den.

Det är ju lite jobbigt att vänta på op, och sedan måste det nog läka typ en månad. men hellre det än att få mf igen.

• angiee

Svarade delvis

Efter 2 missfall & infektion har det tagits skäldkörtelprover på mig samt prolaktin prover för att kolla om ja haft äl

Om vi inte blir gravida innan februari så ska vi få mer "Hjälp" / Utredning, vad det nu innebär

Svar på tråden Ni med två missfall...