• Annikaa

Positivt gravtest efter 10 min, någon?

Jag vet, ett test som visar positivt efter tio minuter är ogiltigt. Men jag kan inte låta bli att hoppas.. Jag tog testet och det visade inget, men jag lämnade det på handfatet.. ca 20 minuter efter visade det svagt positivt, något jag inte upplevt förrut. Ska testa igen om ett par dagar.. men tills dess..någon som har liknande erfarenheter? Var ni/var ni inte gravida?

*Hoppas på svar*

• Svar på tråden Positivt gravtest efter 10 min, någon?
  • Runguska

Tyvärr går de inte att lita på efter det att tidsspannet gått ut. Det bästa är nog att du testar efter 24-48 timmar igen.

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • Netriosa

Mååånga gånger har jag fått så...nästan varje gång. Och då har vi försökt i 2½ år och testat några gånger varje månad typ Men jag har inte varit gravid.
    Nu när jag väl är gravid kom pluset på en gång, efter bara några sekunder.

Lycka till iaf!

• danitra

Mitt test blev positivt efter tio minuter och då var jag gravid. Men ta ett nytt om ett dygn för att vara helt säker, men förmodligen är du på smällen - grattis! (Hoppas jag)

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Annikaa

Okej.. tack för snabba svar... får vänta och se..och göra ett nytt test.

Undrar dock varför det blir så, någon som vet?

• Annikaa

danitra: jag hoppas också.. vi får väl se.. jag väntade ju inte i timmar innan jag tittade

• Netriosa

Annikaa:
    Förmodligen är det färgrester som färgar av sig eftersom det blir så blött. Det är därför det står att man inte ska läsa av testet efter 10 minuter.

• Annikaa

Netriosa: okidoki! det låter iofs vettigt, men man önskar sig ju en underbar julklapp..

• Annikaa

Danitra? Hur långt efter tio minuter kollade du på testet?

• Netriosa

Annikaa:
    Såklart Och så länge mensen håller sig borta så finns där hopp!

• Annikaa

Japp, jag har bestämt mig, är gravid till motsatsen är bevisad,

Mitt problem är att jag har GANSKA oregelgunden mens, så jag kan vara "gravid" ett bra tag.. *haha*

Svar på tråden Positivt gravtest efter 10 min, någon?