• Annikaa

Positivt gravtest efter 10 min, någon?

Jag vet, ett test som visar positivt efter tio minuter är ogiltigt. Men jag kan inte låta bli att hoppas.. Jag tog testet och det visade inget, men jag lämnade det på handfatet.. ca 20 minuter efter visade det svagt positivt, något jag inte upplevt förrut. Ska testa igen om ett par dagar.. men tills dess..någon som har liknande erfarenheter? Var ni/var ni inte gravida?

*Hoppas på svar*

• Svar på tråden Positivt gravtest efter 10 min, någon?
  • Annikaa

Snappi81: va kul för dig... väntade du längre än tio minuter innan testet blev positivt? Hur länge?

Tack för lyckoönskningarna!

• Annikaa

SWnappi81: Okej.. får ta ett nytt test senare.. inte mycket mer att göra..

• cynthia87

visar den positivt, så är det positivt:)
    det sa en läkare jag pratade med, för jag också var osäker!
    Grattis:)

• snappi81

cynthia87

du läste att hon menade efter testtiden gått ut va?? Det är många test som blir så även om du  inte är gravid så dom är inte att lita på!!

• Annikaa

Någon mer med negativt test som blev svagt positivt kort efter tio minuter??? Berätta!

• snöhästen

Hej! Hur är det då om FÖRST det syns ett väldigt svagt plus som sedan försvinner när kontrollstrecket kommer fram...? (hallucination i tidiga morgontimmar...?) Testade i tisdags (BIM -5) så det var ju helt klart för tidigt... Nån som har någon uppfattning?

• Sommaren22juni1979

Okej ...

Två historier.....

1: Gravtest som visat neg i tre veckor fast ja var gravid!
    2: Gjorde gravtest som visade neg .. glömde av den och ramlade under badkaret..
    Fann den ... O den visade Positivt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan tillägga att den legat där i minst en månad när jag fann den.

Sist så visade det neg tills de gått 12 15 min ... sen började det bli ett ljust positivt.. testade mig två dagar senare .. Positivt .. som fylldes mer o mer med positivt..
    Slutade dock i Mf ..

• Annikaa

SessanLindberg: va tråkigt... bättre lycka nästa gång..

Det kanske är större sannolikhet att man är gravid om det bara går liiite över accepterad testintervall..

• Sommaren22juni1979

De har jag ingen susning om... Däremot har jag lärt mig en sak från BM..
    Deras tester är enligt dem själva sämre än de du köper från apoteket...
    CB är den bästa enligt dem... känsligast ..
    Jag kommer testa mig i slutet av månaden då jag känner mig som en ajajtutterörare just nu...

Jag hoppas bara att om jag skulle var gravid så håller jag tummarna att min tredje påbörjade grav slutar med en liten bebis i min famn.. Och inte bli det tredje mf på året...

Ne .. nu ska jag inte hoppas för mycket då jag blir bara så besviken annars .. sov sött alla... Imorgon får jag äntligen sovmorgon.. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Annikaa

SessanLindberg: *håller tummarna för dig*

• LillaMalin
    snöhästen skrev 2006-12-20 21:07:02 följande:
    Hej! Hur är det då om FÖRST det syns ett väldigt svagt plus som sedan försvinner när kontrollstrecket kommer fram...? (hallucination i tidiga morgontimmar...?) Testade i tisdags (BIM -5) så det var ju helt klart för tidigt... Nån som har någon uppfattning?
    På cb får jag alltid ett svagt plus innan kontrollstrecket kommer har jag märkt.
    Nog därför det står att man ska läsa av det efter 2 min (upp till 10 min).
Svar på tråden Positivt gravtest efter 10 min, någon?