Inlägg från: WhiteTrash |Visa alla inlägg
  • WhiteTrash

Fick inte gå på toa i skolan

En regel?! Det var det värsta jag hört!
    Nöj er inte med lama ursäkter, skäll ut dem ordentligt! Visa att ni är rejält arga och besvikna på fritids (eller var det i skolan han inte fick gå på toan? vet inte om jag fattade rätt)!!

• WhiteTrash

Jag jobbar inom barnomsorgen och det skulle aldrig falla mig in att neka ett barn ett toalettbesök. Har man jobat i "branchen" ett tag så slutar man att bli förvånad över hur plötsligt barn blir akut kissnödiga.
    Spelar ingen roll om barnet är 2, 7, 15, 37 eller 80 år gammal tycker jag. Att gå på toaletten är en rättighet, det är ju inget gammalt sovjet vi lever i!

• WhiteTrash

Dessutom var det fegt av lararen att skylla ifrån sig tycker jag. Och att dessutom skylla på en regel.
    Jag hade blivit skogstokig och golvat människan...

• WhiteTrash

Jag skulle samla argument och frågor osv på ett papper ikväll och ta upp det imorgon. Men vänta inte för länge.
    Skriv upp vad du känner och tycker, och hur sonen känner sig. Att han har blivit rejält kränkt och de andra barnen kanske börjar retas... vet inte om de såg vad som hände eller hur det gick till riktigt... men om du har allt på papper kan du lättare stå på dig mot eventuella bortförklaringar.

Svar på tråden Fick inte gå på toa i skolan