• NoAngel

Ingen julklapp när jag är sjukskriven!

Jag har varit sjukskriven i över ett år (för utmattningsdeppression) men är ju fortfarande anställd på mitt gamla jobb..

Mina kollegor fick julklappar men inte jag!!
    När några klagat på detta till vår chef så fixade de en blommkorg till mig!

Kan säga att den åkte i soppnedkastet på stört..
    Skulle bara mått dåligt om jag sett blomman stå här hemma och blivit påmind om att de glömde/struntade i mig!

• Svar på tråden Ingen julklapp när jag är sjukskriven!
  • Muppmamma

Fy förstår dig!!!!
    Tur att du verkar ha några goa kollegor i alla fall!

Kramar

• Skrinda

Och jag höll på att inte bli bjuden på jobbets julbord förra året (råkade ringa chefen och fick reda på det ngn dag innan och DÅ frågade han lite lamt om jag ville följa med ). I somras blev jag inte bjuden på sommaravslutningen... Men jag ska få följa med på revy i januari (fantastiskt...)

Är inte sjukskriven utan föräldraledig.

• NoAngel

Jo mina kollegor är underbara i alla fall, det är de som informerar mig om allt som händer på jobbet för chefen har jag inte pratat med på över ett halvår..

• mamma69

NoAngel: jag förstår att du reagerar så , jag kanske skulle ha gjort det själv också. Du säger att du vart sjukskriven i ett år, det är ju ganska länge, chefen kanske helt enkelt glömde, alla har ju mycket att tänka på i jultider och eftersom du inte är på jobbet tänkte han/hon kanske inte på det. När några påpekat detta så rättades det ju till, vi är alla bara människor som kan glömma, men jag vet ju inte hur din chef är! du kanske är i din fulla rätt att reagera så som du gör/gjorde.
    Ha en bra jul..... kram på dig....

• NoAngel

mamma69.. jag hade nog inte brytt mig så mycket om det bara varit att de missat julklappen, men det har varit så mycket annat som gör att jag kännde mig borträknad redan från första sjukdagen.. detta var nog "droppen" som man säger!

• skorpionen80

Lite konstigt att du slänger blomman när du tom ringt och påpekat att du ville ha något!

• Rigor

Jamen Skorpionen!
    Hon ringde väl inte själv och sa till heller? Det var ju kollegorna!?

• skorpionen80

Ah, förstod det som att hon ringt och klagat...

• TRIICANA

fy vad hemsk chef!! du kan ju inte rå för att du ha var sjukskriven.. förstår dig helt.. stackare

Svar på tråden Ingen julklapp när jag är sjukskriven!