Trevlig chef...
Påminner om min svärmors chef.
Min svärmor är dagbarnvårdare (ja alltså dagmamma) och hennes chef har hand om 2 förskolor och 6 stycken dagbarnvårdare.
All personal som jobbar på förskolorna fick värsta fina julklapparna för flera hundra. Dagbarnvårdarena fick *trumvirvel* ett presentkort på behandling hos den kommunala arbetshälsan. Alltså typ Hälsovård för kommunens anställda. Den billigaste behandligen kostar runt 600 kronor så "julklappen" går inte att utnyttja utan att lägga till minst 500 själv...trevligt.
Dessutom ingår det att varje anställd ska ha friskvård för 300 per år. Tydligen har det blivit pengar över i den kassan i år för det var dessa pengar chefen använde att handla julklappar.
Det är alltså bara 6 stycken dagbarnvåradre, ändå kunde hon inte ta sig tid och ringa och säga god jul eller leverera "julklappen" personligen, nej, hon la alla kuvert på samlat ställe (öppna förskolan) så att damerna fick hämta julklappen själva...
Min sambo har en lika trevlig chef han. För 2 år sedan så fick de julbord...på en söndag! med arbetsdag efteråt. Gubbarna klagade och ville ha en fred eller lörd året efter, vilket chefen då lovade.
Året efter blev det inget julbord ALLS trots löfte eftersom chefen sa att man istället skulle åka på en konferens tillsammans i augusti. Helt utan jul blev det dock inte för sista dagen innan jul så bjöds alla gubbarn på en typ findus färdigrätt med julmat (en platslåda med vakuumförpackad "mat" nån liten skrämt prinskorv, ett par köttbullar osv att värma i micron. detta fick de alltså på lunchen sista dagen och sedan bara att jobba igen ordinarie arbetstid, inte ens en kvart tidigare fick de sluta. Chefen lovade dock att NÄSTA år (som alltså är i år) så skulle det bli julbord på ferdag eller lördag.
Men! Sikken blåsning. För ca en månad-två månader sedan sätter chefen upp en lapp i fikarummet:
JULBORD
...blir det inget i år
Istället träffas vi och går på teatermatiné
Söndagen den X/X kl 14:00
Jaaa va glada alla blev... självklart vill gubbarna gå på teater en söndagseftermiddag istället för ett fett julbord en lördagkväll! Not...
Alla gubbarna har klagat och ingen ville följa med...toppen tänkte chefen...då blir det billigt.
Gubbarna har också meddelat att blir det vaccumförpackad lunch kommer ingen att äta det ändå. Så bra sa chefen då slipper jag fixa det.