Inlägg från: Ms Jones |Visa alla inlägg
  • Ms Jones

Kläder till hundar varför????

Jag håller med till fullo!!

Som ägare till en liten hund (chihuahua) så får man utstå mycket skit och fördomar ska jag berätta. Sune (hunden) är väldigt frusen av sig, och då har han på sig ett täcke, eller stickad tröja när det e kallt. Visst, jag tycker att det kanske e roligare om det är ett snyggt "plagg" han tar på sig, men det finns ju gränser... Sen har han snygga halsband (mest för att jag tycker att det e fint) och en "fluga" som jag har använt en gång för att fota honom.
    Skor använder vi inte. Skor på såna små hundar ger ledbesvär om det används regelbundet, och jag har ännu inte sett en hund gå "riktigt" i dem. Vi använder en tasssalva mot saltet och kylan och skulle han få tasskramp så tar jag upp honom och masserar tassen varm, sedan fortsätter vi.

Jag blir jättesne när jag ser andra "spöka ut" sina hundar "utan anledning". Det är ju såna hundägare som spär på fördomarna för min del och då skäms jag faktiskt för deras skull. Tycker synd om min lilla hund som faktiskt är mycket hund, trots sin lilla storlek. Vi har gått i 2 lydnadskurser och agility.

Svar på tråden Kläder till hundar varför????