• babyblomma

Kläder till hundar varför????

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ska ha kläder eller skor på sin hund...
    Detta är mer en sjuk mode och oftast gör det inte någon nytta på hunden utan det är bara ägaren som går omkring och är glad...
    Jag skrev oftast eftersom det finns raser som kräver täcke m.m pågrund av kyla och dylikt...

Finns det någon som vill förklara detta och ge mig en bra anledning till varför hunden ska vara en mode pryl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 23:49:37:
    Ett sjukt mode ska det stå Ursäkta

• Svar på tråden Kläder till hundar varför????
  • Blomsterpinglan

Det känns som att allt går i trend just nu... Är det inte hundkläder så är det hängsmycken till mobiler, stora hundar och nu små hundar (tycker dock att hysterin har minskat lite).

Tyckre att det kan vara sött med kläder på hundar i utklädningssyfte, alltså för stunden. Min stora hund har tomtekläder och min lilla hund har en renutstyrsel som vi har fotat och använt som julkort.
    Men sen går det alltid till överdrift i vissa fall.

• Blomsterpinglan

Men då mina hundar är känsliga för kylan blir det jackor om vintrarna.

• veronicaermanbriks

Idiotiskt!

Shit happens and then you die...God jul
  • babyblomma

Det är ju OK att klä hunden för tex ett kort, men att låta dom ströva omkring i tex kläningar på stan är ju så sjukt

• babyblomma

Blomsterpinglan
    Vad har du för hundar????

• Blomsterpinglan

Men det finns ju extrema människor. Det gick nå program på tv om de som klär hundar, målar klor osv, behandlar som som människobarn (vicket inte är dumt i sig, MEN ÄNDÅ).

• veronicaermanbriks
    Blomsterpinglan skrev 2006-12-21 23:53:45 följande:
    Men då mina hundar är känsliga för kylan blir det jackor om vintrarna.
    Varför just jackor och inte täcken?
    Shit happens and then you die...God jul
  • Zaria

Förstår inte heller vad det fyller för funktion såvida hunden inte är väldigt frusen av sig.

• babyblomma

Nej
    Men varför har du jackor då det finns täcke???

• Blomsterpinglan

Har en Welsh Springer Spaniel hane som e 4 år och en liten jackrussel/tax-tik som är 2 år. Ett riktigt radarpar!

Svar på tråden Kläder till hundar varför????