Inlägg från: KickStart |Visa alla inlägg
  • KickStart

Kläder till hundar varför????

Kläder på hundar är väl en modefluga antar jag. Undantaget vissa raser som behöver lite extra på kroppen i kylan.

Vi har dvärgschnauzrar och de har varsit thermotäcke när det är riktigt kyligt ute. Vi använder det beroende på hur nedtrimmade de är förtillfället.
    Hanen har dessutom en skinnkeps
    Fast maken gillar den inte alls påstår att "snasse" ser ut som någon som frekventerar "Blue Oyster Club"
    Kan inte förstå vad han menar med det

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart

Gos Mys:

"Jag förstår inte varför jag skulle trilskas med att härja med pälsvård som hon inte tycker om, om jag bara kan raka ner henne var annan månad och dra på henne en tröjja istället?"

Pälsvård är en viktig del i ett ledarskap. Även om hunden trilskas så är det "alfa" d.v.s. matte/husse som bestämmer
    Så lite trilsk är inget skäl att låta bli pälsvården snarare tvärtom!

Sedan tycker jag att det är helt OK att raka ner en hund ibland- och om behovet finns sätta på ett täcke etc.

• KickStart
    Gos Mys skrev 2006-12-26 00:22:09 följande:
    cåbra:Vet inte hur jag ska reagera för jag förstår inte vad du menar med det...Jag är en bra ledare till mina hundar. Hon trilskas inte, hon mår dåligt, stressmjällar, slutar äta, du vet sånna problem (Olyckligt att hon är född pudel)..Hon har respekt för mig och lyder min minsta vink, jag skulle aldrig ge efter för en hund som trilskas. Hon ser inte mig mindre som en ledare bara för att jag har bytt typ av pälsvård. Hon skulle aldrig smita från trimmbordet, utan hon står lydigt still, även om det tydligt märks att hon är obekväm..Dessutom har jag tre andra fullpälsade pudlar som kräver mycket tid med pälsen, det finns ingen anledning för mig att inte raka henne eftersom att hon ändå inte ska ställas ut..
    I hear you!
    Vi rakar ner vissa av våra också om det inte är dags för utställning. Just nu är tiken nedrakad eftersom att vi väntar på att få betäcka henne
  • KickStart
    babyblomma skrev 2006-12-26 00:46:45 följande:
    alla barnen hade kläder på sina hundar utom jan för han hade en banan Jag hade/har Fulla poäng i alla betyg
    *S*
    DET skulle en av mina jyckar gilla. Han är tokig i frukt
Svar på tråden Kläder till hundar varför????