Inlägg från: Gos Mys |Visa alla inlägg
  • Gos Mys

Kläder till hundar varför????

Vissa av mina hundar bär kläder för att dom fryser helt enkelt, Sen så betalar jag mer än gärna 900kr för en funktionell och välgjord jacka som dessutom är iögonfallande för oss människor.
    Min Oliwia älskar sina kläder och blir helt ifrån sig av lycka när vi tar fram dem och ska klä på henne.

• Gos Mys

cåbra:

Pedro, som har gles valppäls fryser när det blåser och är låg tempratur ute har en vindtät fodrad jacka. Han har den när han behöver den. Han gör inget som tyder på att han varken är överförtjust eller missnöjd med kläder. Han är helt som vanligt ångar på och busar och härjar vilt, har han däremot inte jacka när det är kallt ute blir han kall och vill in direkt.

Det är Oliwia som gillar kläder. Hon är helt nerrakad eftersom att hon inte tycker om pälsvård och har kläder när det behövs för att hålla sig varm.
    När jag tar fram hennes tröjja och visar den för henne visar hon tydligt att hon blir glad, hon springer raka vägen till mig och viftar på svansen, och studsat omkring. Ungefär som när vi kommer hem och dom varit ensamma, vem som helst kan tydligt se att det är något som glädjer henne. När jag hukar mig ner och håller fram tröjan med huvudhålet så ålar hon gladeligen i själv utan någon som helst uppmaning från mig.
    Jag har då svårt att tolka det som något annat än att hon trivs med sina kläder...

Dom andra två är fullpälsade och behöver inte kläder. Jag vill också göra det klart att mina hundar inte förmänskligas eller pjoskas med, dom är väuppfostrade och väldresserade. Det är inget vi har som soffprydnader eller har i en väska när vi går på stan, utan vi aktiverar våra hundar på ett riktigt sätta och tar dom ut i skog och mark och busar loss regält som hundar ska göra..

• Gos Mys

cåbra:

"Gos Mys inlägg 105: Din beskrivning av Oliwias beteénde är exakt detsamma som de flesta hundar visar när när man tar fram kopplet alternativt säger ska vi gå ut?"
    Ja!? Och? Hon blir ju glad så de är klart hon reagerar så.. Hon har inte alltid kläder bara för att vi är utomhus...

Du förstår tydligen inte hur mycket jobb det är att sköta pälsen på en pudel.. Om vi rakar av henne så behöver inte vi gör annat än att ge henne ett 10 min bad + 10 min föning en gång i veckan tills vi rakar henne igen om två månader..
    Villket passar henne utmärkt eftersom att hon tycker att det är jättejobbigt att behöva bli borstad varje dag som hon skulle behöva annars..
    Om hon dessutom skulle ha tillräckligt med päls för att hållas varm utan kläder skulle det ta upp till 1½ timme att bada och föna henne, villket måste va jättejobbigt med take på att hon inte tycker om det...

Jag förstår inte varför jag skulle trilskas med att härja med pälsvård som hon inte tycker om, om jag bara kan raka ner henne var annan månad och dra på henne en tröjja istället?

Dessutom har jag tre andra pudlar som tycker det är jättemysigt att bli ompysslade, dessa lägger jag ner mycket tid på dagligen för att dom ska va fräsh och fin i pälsen, dom bär inte kläder med undantag för valpen som jag nämnt tidigare, aprikosa pudlar har ofta glesare päls, speciellt dom som har valppäls..

Jag förstår inte vad problemet är igentligen, jag sköter mina hundar efter punkt och prickar, det är mina barn! Sedan jag fick mina hundar, från den första tills nu har dom ALDRIG behövt vara ensamma i mer än 4 timmar, med undantag som varit ur min kontroll. Vi har flyttat från stan för att det ska va bättre för hundarna, jag är hemma med dem hela dagarna och kommer aldrig ta ett jobb som krockar med mina hundars välmåeende.
    Vi prioriterar våra hundar över allt annat.
    Jag och min sambo är en bra Husse & Matte!

• Gos Mys

"Euphorbia:Jag tycker det är ett utomordentligt bra sätt att klippa ner en hund som inte tycker om pälsvård, mycket bättre än att hunden ska få panik av borstar eller plågas av tovig päls."

TACK!

• Gos Mys

Jag formar ju hela mitt liv så att allt ska gå ihop med hundarna! Jag skaffade min första egna hund innan jag ens viste vem Paris Hilton och hennes jävla Tinkerbell (eller hur fan det stavas) var! Hur fan kan du påstå att jag använder mina hundar som en pryl när jag gör allt för dom!
    Förövrigt så är jag uppväxt med jakthundar och uppfostrad av min far som var hundinstruktör innan han fick mig.
    Kan du inte se att jag har hundar för att jag är hundintresserad så är du förmodligen ute efter att provocera, får det dig att må bra av att trampa på folk så grattis! Du har säkert lyckas att få många att känna sig som en skit trots att dom bara vill väl, med din jävla "jag vet bäst för jag läste i aftonbladet"- attityd...

• Gos Mys

cåbra:
    Vet inte hur jag ska reagera för jag förstår inte vad du menar med det...

Jag är en bra ledare till mina hundar. Hon trilskas inte, hon mår dåligt, stressmjällar, slutar äta, du vet sånna problem (Olyckligt att hon är född pudel)..

Hon har respekt för mig och lyder min minsta vink, jag skulle aldrig ge efter för en hund som trilskas. Hon ser inte mig mindre som en ledare bara för att jag har bytt typ av pälsvård.
    Hon skulle aldrig smita från trimmbordet, utan hon står lydigt still, även om det tydligt märks att hon är obekväm..
    Dessutom har jag tre andra fullpälsade pudlar som kräver mycket tid med pälsen, det finns ingen anledning för mig att inte raka henne eftersom att hon ändå inte ska ställas ut..

Svar på tråden Kläder till hundar varför????