Inlägg från: Miafialoppenkorv |Visa alla inlägg
  • Miafialoppenkorv

Kläder till hundar varför????

Hm,inte orkat läsa allt men va "f a" de är ju djur som ska klara kyla eller... mina hundrar har tjock go päls men de är ute mycket me...klart hundar som bara är ute för rastning några gånger om dygnet får väl glesare tunnar päls men nja fan vet.

• Miafialoppenkorv

Måste ju bara tillägga att innan människan böra lägga sig i och framavla det konstigare efter det andra så klara sig hundarna utmärkt i kyla!!!

• Miafialoppenkorv

Sedan är vi ju experter på att hitta på det ena efter det andra... kläder till hundar,ja jag fnyser...jag tror ju att det man vänjer en hund vid det tål den.. oh va skit jag får nu...men önskar ändå er alla en riktigt god jul och ett gott nytt!!

• Miafialoppenkorv

'Alla hundar härstammar fråm vargen...

• Miafialoppenkorv

Nä, alla hundar har inte samma päls som mina!! såklart!! men om de får leva fritt ute längre tid får de tjockare o grövre päls!! Det är min åsikt iallafall!!

• Miafialoppenkorv

ja!! precis!! En hund som lever med människor inne behöver inte tjock päls!! Därför fryser de ute och vi människor klär på dem !! Det va de jag försökte får fram! skulle vi låta våra hundar i flera genarationer vara ute skulle de utveckla mer päls. Det tror jag. Det vad det jag har försökt säga hela tiden..hundar behöver "igentligen inte kläder ... det har vi skapat med vårt sätt att leva"! Låt några sk draghundar i flera genarationer leva inomhus så kan vi se hur tjock päls de har..

Svar på tråden Kläder till hundar varför????