Inlägg från: veronicaermanbriks |Visa alla inlägg
  • veronicaermanbriks

Kläder till hundar varför????

Pallas Athena skrev 2006-12-23 19:12:22 följande:
    Det finns ännu en anledning att ha kläder på sin hund: På sommaren kan en nakenhund bli solbränd om man inte skyddar den från solen! Och då räcker faktiskt inte bara ett täcke på ryggen eftersom solen bränner lika mycket även på benen och halsen!
    Ja, som sagt så finns det det hundar som kräver att täckas och det måste man ju göra då för hundens bästa!
    Shit happens and then you die...God jul
  • veronicaermanbriks

Hämtat från Royal Canins sida:

"På vintern kan man sätta på hunden ett täcke om den fryser. De flesta hundar (förutom rakade och naturligt nakna hundar) klarar dock kylan ganska väl, och om de vänjer sig vid att ha på sig täcke kommer de till slut inte att kunna gå ut utan det"

Shit happens and then you die...God jul
  • veronicaermanbriks
    DalaPetra skrev 2006-12-24 00:34:08 följande:
    Har en långhårig tax som är väldigt fryssen av sig och hatar regn. Har haft ett Rusta täcke på honom när det ösregnat och han verkar ha trivts med det då. Hade aldrig tänkt mig att jag öht skulle ha täcke på en av mina hundar är ju uppväxt med polishundar och bara schäfrar men men nu blev det så eftersom det behövs.Nu har taxen fått diagnos halsdiskbråck och ska hållas varm så nu har vi köpt en overall, en stickad tröja på Rusta och ett fodrat regntäcke på ÖB. På vintern får han dessutom fullt med knytnävsstora snöbollar som fastnar under magen på honom så han inte kan gå, så det slipper han ju med Rusta täcket och overallen som täcker magen.Enbart för hundar som behöver "kläder" av någon anledning, annars tycker jag det är så löjligt så det är inte klokt....med paljetter coh bling bling huvaligen...
    Jag hade oxå täcke på min tax för hon var en frusen dam, särskilt på äldre dar. Tanten blev 17 år.
    Bättre med en dålig sanning än en bra lögn.
  • veronicaermanbriks
    Löööv skrev 2006-12-24 00:48:19 följande:
    Att klä ett djur för mode är larvigt enligt mig.Men om djuret fryser så varför inte?. Gå naken själv och ta en till funderare
    så vitt jag vet så har hundar päls

Naken hund, chihuahua mfl räknas inte!Räcka ut tungan
  • veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 01:13:12 följande:
    jeja: jag huttrar o fryser oxå när det är kallt
    har du päls???
  • veronicaermanbriks
    ming skrev 2006-12-24 01:19:41 följande:
    veronicaermanbriks skrev 2006-12-23 19:08:32 följande: Men när en schäfer, labbe elle liknande kommer i stickad polotröja, då dör jag! Läs mitt senaste inlägg.Många hundar av vanliga raser har dessa problem med lederna, särskilt äldre hundar, och då spelar det ingen roll om man är Lab, schäfer eller något annat. Kossan af Svammel
    men varför ha det på en dullt frisk hund av dessa raser??? bara en stilla undran.
  • veronicaermanbriks

sen handlade det ju inte om just de hundar som är frusna vilket har sagts många ggr på denna tråd, så även i ts

• veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 01:47:55 följande:
    veronica....: Tja, jag har ju hår på kroppen, eller vad menar du?
    svarar som babyblomma
  • veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 02:17:33 följande:
    babyblomma: du säger att vissa raser kräver att bli täckta på grund av oss människor, vilka då?
    kinesisk nakenhund, chihuahua mfl.
  • veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 02:20:07 följande:
    Glömde tillägga en viktig sak: varför måste dessa djur bli täckta av oss människor?
    de är framavlade av oss människor att bli till det de är. Vargen som är grunpelaren till alla hundraser har päls och klarar all kyla. en nakenhund blev inte en nakenhund av sig själv.
  • veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 02:24:05 följande:
    veronica......: Ditt svar är välkommet och så men jag ställde frågan till Ts och vill gärna ha det svaret, ok?
    okej. men hon är offline och jag vet att jag kan svara för henne.
  • veronicaermanbriks

inte ok antar jag då!

• veronicaermanbriks

Alla hundar härstammar från vargen. så även chihuahua! på ett eller annat sätt!

Svar på tråden Kläder till hundar varför????