Inlägg från: mammas skatt |Visa alla inlägg
  • mammas skatt

Varför misslyckas med knäck?!

Har alltid lyckats med knäcken tidigare, men nu igår när jag skulle baka knäck så bara den skar sig och blev grynig.. Har läst att man inte får vispa för mycket för då kan den bli så, men jag bara rörde så att allt blandade sig sedan rörde jag inte alls mycket!! Snälla hjälp mig! Ska julbaka till släktmiddagen har jag lovat!!

• Svar på tråden Varför misslyckas med knäck?!
  • mammas skatt
    Alle - Jag menar att jag rörde till allt liksom rört ihop sig till en massa.. Jag använde 2 dl grädde 2dl socker och 2 dl sirap.. Vad har du för recept du brukar använda? Tyvärr var det inte så enkelt att grädden var dålig...

eire - Jag slängde bort det så ska vi ha några knäck så får jag göra om dom men det är ju ingen idé innan jag vet vad som var fel..
  • mammas skatt
    Zaria - Saken är den att jag ALDRIG brukar misslyckas så detta är ju lite knäckande... Jag vet den var dålig...
  • mammas skatt

Tack alla för era tips! Jag har aldrig haft smör i min knäck.. Kan det ha betydelse hur tjock botten kastrullen har? Visste inte att hur kraftigt det kokar inverkade.. Tänkte ge det ett försök till imorgon..

Svar på tråden Varför misslyckas med knäck?!