• thesod

Virusprogram

Mitt virusprogram går ut om 7dgr (beställde Norton 1år när jag köpte datorn). Behöver ett nytt. Finns det några bra virusprogram som är gratis och var kan jag hämta det i såfall? Eller finns det något bra virusprogram som inte kostar så mycket? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Virusprogram
  • Trossens mamma

avg free på download.com är okej.

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • Har ingen signatur ännu

Håller med Trossens mamma. AVG är super. Ewido finns också som gratisprogram och de kompletterar varann jättebra. I senate versionen så får man till och med bägge i ett paket :)

• Slartibartfast

Håller med Mollsan06, avast är helt ok

• öland30iår

Ursäkta TS att jag frågar i din fråga,
    men hur funkar det egentligen att ha ett utländskt virusprogram? Jag känner mig lite tveksam när jag inte får infon på svenska när jag reggar mej o så??

Sen undrar jag om datorn blir slö av virusprogrammet ni rekomenderar, hade ett förut men datorn blev så slö orkade inte sitta o vänta innan den analyserat varje mail o fil så jag tog bort det!

• hib58

PÅ jobbet har vi Symantec. Hemma har vi Norman på en och F-secure på en annan. Norman är inte så dyrt. Det är norskt. Gå till www.norman.no

• Mumfy  1
    Spy bot Search & destroy 1.4 är både gratis & bra -D
    Nod 32 är ett annat bra program
    Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • blåfläck

Gratisversionen av AVG skall ha försvunnit vid nyår. Eller, det kommer inga fler uppdateringar. Jag hade det och var ypperligt nöjd. Har nu börjat använda "Avira AntiVir". Fungerar tillfredsställande. Ofta är det de stora virusprogramen (bl.a. F-secure och Symantec) som brukar slöa ner datorn. Detta för att de har en massa inbyggda extrafunktioner som hela tiden ligger och kör i bakgrunden. Bättre då, tycker jag, att ha separata program för virus och andra fula saker. Mumfy 1 nämnde två. Du har också Ad-Aware.

• Isfjord

"Gratisversionen av AVG skall ha försvunnit vid nyår. Eller, det kommer inga fler uppdateringar."

Jag hjälpte mamma med det under julhelgen. Hon fick ett meddelande om att den versionen skulle upphöra och att hon behövde uppgradera. Länken gick till demo på betalversionen.

Gratisversionen av 7.1 upphör, och man får uppgradera till gratisversionen av 7.5

www.free.grisoft.com/doc/1

New Free Anti-Virus
    GRISOFT is announcing a new version of the AVG Anti-Virus Free Edition. This new 7.5 version with improved performance and full compatibility with the latest Windows Vista version is available. Users that are using AVG Free 7.1 will be provided with a specific dialog, within the next few weeks, with the opportunity to choose the right option fulfilling their needs. AVG Free 7.1 version will be discontinued on 18th of Feb 2007.

• Isfjord

De har alltid varit luriga. Från www.grisoft.com får man leta länge efter info/länk till gratisver. Men skriver man free.grisoft kommer man direkt dit.

Svar på tråden Virusprogram