• Anonym

Hur mycket tjänar ni?

Nyfiken...

Hur mycket tjänar ni i månaden, och vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Hur mycket tjänar ni?
  • Anonym

Jobbar som förskollärare i Uppsala kommun och tjänar 19200. Dåligt tycker jag för tre års utbildning på universitetet och ett så pass tungt och ansvarsfullt jobb.

• Anonym (Lärare)

Jobbar som klasslärare på Mellanstadiet, tjänar 20600 kr/månad, inte bra, men högt för att vara i denna kommun tyvärr! Vill inte byta kommun heller nu när vi har småbarn!

Sambon tjänar som tur är betydligt bättre, får ut ca 45000 kr/månad!

• Anonym (soc sekr)

25.000:-. Jobbar som socialsekreterare och har 10 års yrkeserfarenhet.

• malinka2

Jag studerar, har ryt bidrag o får ut 7700 m barntillägget

Min sambo läset till kock o får ut ca 10 000..

Inte mycket pengar men tanken är att leva fattigt ett tag nu för att tjäna bättre sen konstigt va? Ärligt talat så tycker jag vi har det rätt bra, vi har ju barnbidraget oxå låg hyra o sambon lagar all mat från grunden, då blir det billigare! Kankse inte har råd att resa men en hel del annat kan vi unna oss.

• Anonym (Ekonom)

Jag har 28000:-/månaden + OB vilket det alltid blir efter semestrar och vid bokslut.
    Har också en pansionsförsäkring via jobbet som stiger med lönen då den är basserad på lönen värd ca 2500:-/månaden.
    Har jobbat som ekonom i snart 20 år har erfarenheten men inga högskolebetyg.

• Anonym (soc sekr)

Vill förtydliga att 25.000:- är BRUTTOlönen, inte vad jag får ut!

• Anonym

ca 35.000:-/mån, itavdelning på bank

• Namaste72

Starta-eget bidrag på 14 000 innan skatt plus det jag fakturerar. Inte så mycket, innan jobbade jag inom reklam och tv å tjänade 30 000. Kan jag inte leva på mitt företag efter 6 månader blir det vanligt jobb igen (hoppas jag!)
    Sambon är forskare å tjänar 30 000:-

• Anonym (19700)

Jobbar inom (telefon) kundcenter, inte nöjd.

• Anonym