• Elin 70

Först + sedan blod???

Ja man får aldrig vara glad. Kan man blöda ljust rött och ändå vara gravid???

• Svar på tråden Först + sedan blod???
  • ebben

visst kan man! finns många som har blödningar fast de är gravida.
    men så klart KAN det ju vara början på ett MF med........det VET man ju inte förrän efter ett tag..........
    men många har blödningar så ta det lugnt!

• MagdaA

Säger som "ebben" man kan blöda, men det kan också vara mf på G. Jag fick mf i oktober, blev gravid igen efter 2 mån. I fredags började jag blöda, började på precis samma sätt som mf:et i okt, så jag trodde det var kört, men nu har blödningarna slutat och jag har gjort 2 vul, senast igår. räkan lever och mår bra!

Nygift och gravid!
  • Knoddiz

Jag hade små blödningar till och från i början av min graviditet och jag fick en frisk liten kille

• JsN

MAn kan, men det kan också vara ett tidigt missfall. bAra att vänta och se. (JAg har haft 4 sådana, på tre icSI och ett fET)

När hade du ET? och testdag?

jAg har börjat blöda som vanlig mens efter två-tre dagar, så jag har aldrig tagit blodprov, men det går att ta reda på om det är en graviditet eller ett missfall mha blodprov.

*hälsosamt lat*
  • emilia77

Hej! Jag har fått ett superstarkt + idag...men naturligtvis har jag tjuvtestat 2 dagar för tidigt(testdag är 18 dagar efter ET enligt kliniken)..har molvärk både i rygg och mage,men inte någon blödning,vågar jag lita på resultatet?Enligt graviditetsuträkningen är jag i vecka 5,kan det stämma(räknade dag för ÄP som ägglossning)Tacksam för svar!!

• Marencia

Klart du kan lita på resultatet!

Jag testade också två dagar innan (på dag 16), lite molvärk här med.
    Detta var för tre dagar sedan och igår på den riktiga testdagen när jag kollade var jag fortfarande gravid*s*

GRATTIS!

• emilia77

TACK Marencia! skönt att det är någon mer som har molvärk.Inatt trodde jag att mensen skulle komma,hade likande mensvärk,men det är helt ok idag,Jag vet inte om jag går och känner efter lite för mycket!Nu vill jag bara göra ett ultraljud och se så att allt är ok!När kan man tidigast göra ultraljud?

• Kusin Knase

Inte för att förstöra glädjen för någon... men det finns en anledning till att testdatum är så sent som det är. Vill bara säga det.

Ett försiktigt grattis dock, och: Hoppas att det håller i sig!!

• greeneyes

för att verkligen kunna se hjärtat på vul ska man inte göra det tidigare än v 8 el v9.

Svar på tråden Först + sedan blod???