• Elin 70

Först + sedan blod???

Ja man får aldrig vara glad. Kan man blöda ljust rött och ändå vara gravid???

• Svar på tråden Först + sedan blod???
  • emilia77

Idag på min riktiga testdag har jag fått ett superstarkt +!! Glad som jag var ringde jag för att beställa tid för ultraljud...men barnmorskan där säger att jag bara är i vecka 3!!!Jag har räknat ÄP=ägglossning och enligt familjelivs hemsida är jag i 5:e veckan.Enligt min klinik ska jag göra ultraljud 2 veckor efter testdatum...blir lite förvirrad.???Det verkar ju som vi räkanr helt olika...är det fler som fått göra ul 2 veckor efter testdatum?

• JsN

Hur går det för dig TS?

*hälsosamt lat*
  • Elin 70

Hej!
    Har varit borta från pc ngra dagar, fortfarande starkt +, men har blött som mens hela julen.När försvinner + om det är missfall man har?? Skulle vara i v 5 om jag räknar rätt. Min klinik har julledigt till 8/1 så man lever väl i ovisshet tills dess. Tack för alla svar och godfortsättning till er!! Elin

• Fröken N

Hoppas naturligtvis att allt är som det ska Elin 70.
    Tyvärr är det så att man kan plussa upp till 9 veckor efter ett missfall så hade jag varit du hade jag åkt in till gynakuten och begärt ett vul...Har du ont?
    kram

• shoppingfia

Hej Elin,

är i samma sits som du, testade den 23 och har sedan dess haft lite småblödningar, tog ett nytt test i går och det var fotfarande plus... jag avvaktar också tills min klinik är på plats den 8 januari. Har läst en massa dessa dagar och det verkar som om det är många som blöder i början, vi får hålla modet uppe tills vi vet!
    När testade du?

• Elin 70

Tack alla för era kloka och uppmuntrande svar!!! Jag har testat sedan 22 dec (+ i en vecka ,5 test) och bör vara i v 5 enl ÄG graviditets räkning. Haft lite molvärk som vid mens emellanåt. Kan man se något på VU så här tidigt??

• timtom

Elin 70:Har ditt plus blivit starkare eller svagare?

• Elin 70

Timtom: lika starkt hela tiden om inte lite mer markerad lodrät streck.

Svar på tråden Först + sedan blod???