• Nassegrisen

Bidrottninggelé?

Har läst att några av er här har provat denna gelé. Jag är inte så hemma på sånt...
    Vad är det för nåt och på vilket sätt använder man den? Någon som lyckats bli gravid med den metoden kanske?

...en funderande Nassegris...

Kram på Er alla!

• Svar på tråden Bidrottninggelé?
  • Lilla py

Hej Nassegrisen!
    Skrev på din sida men svarar här med. Det är kapslar med bidrottninggel som man köper i hälsokosten. Min homopat sa att det gör livmodern mer mottaglig för ägget. Hur det är sant eller inte kan jag inte svara på men för mig var det värt ett försök

• Nassegrisen

Ok, det låter bra, kan vara värt ett försök. Vad gör man inte för att kunna hjälpa till lite på traven... Tack Lilla Py! Hoppas att det hjälper för mig också!
    Jag absolut bege mig till hälsokostaffären imorgon och höra mig för lite.

Kramen!

• Lilla py

Det är inte säkert att det finns i alla, i någon jag skulle köpa hade de inte kapslar med bara bidrottninggel men hör i någon annan affär då. Oranga ganska stora kapslar är det. Man måste prova det mesta, man har ju inget att förlora eller hur.
    Kram

• Sammet

Jag hann prova en månad och när jag skulle köpa mer strulade det.
    Nu ska vi göra IVF så jag tar inga för att jag vill vara så "neutral" som möjligt när jag börjar spraya.

IALLAFALL: Hälsokosttanten sa att man ska ge det 2-3 månader så kroppen hinner vänja sig och ställa in sig. Och det låter ju klokt.
    Tycker det kan vara värt att prova!

Apiforce kostar ca 100:- för 30 kapslar (en om dagen) och 260:- för 30 kapslar.

Lycka till!

• Sammet

Förresten så var jag tvungen att förbeställa dem, det tog 2-3 dagar.

• Nassegrisen

Är det dumt att "blanda" med ett IVF försök tycker ni? Ska man prova en sak i taget? Jag är så ivrig att komma igång nu att jag är villig att prova allt som kan vara bra. Man har ju inte hittat några "fel" på någon av oss, så hoppet finns trots allt kvar nånstans där inne i hjärtegropen att det kanske kanske kan bli av på "egen hand...".

• Nassegrisen

Ok, tack för era svar! Kram

• Sammet

Nassegrisen!

Jag frågade min läkare om att käka bidr.gelé, innan IVF, då jag tyckte att det lindrade min hemska menssmärta också.
    Hon sa att hon inte hade någon erfarenhet och jag fick göra som jag ville.

MEN efter lite samråd med kloka gummor här på FL så bestämde jag mig för att inte ta dem.
    De kloka gummorna skrev, och jag höll med, att det nog är bäst att låta kroppen bli så "normal" som möjligt innan man stoppar i sig en massa annat "onormalt"- sprayer osv.

Är det aktuellt med IVF snart eller?

• Nassegrisen

Jag hoppas vi kan göra 4:e försöket efter jul, eller till och med börja med sprayen nu före jul. Vi ska till kliniken på torsdag och prata med vår läkare. Det är dags att börja betala nu, de 3 kostnadsfria försöken av tyvärr nu gjorda utan resultat...

Det låter vettigt att inte blanda de båda. Ska göraen sak åt gången tror jag. Man får kanske bäst resultat när man inte mixar och blandar ihop olika grejer.

Hoppas verkligen att det blir snart, jag vill komma igång nu!

• Sammet

Ja, jag har ju inte börjat med första IVF:et än.
    Det är klart att man vill testa ALLT!
    Har du provat att gå till zonterapeut eller akupunktör? Det verkar som att fler här kombinerar det med IVF.

Önskar dig lycka till igen!!!

• Nassegrisen

Jag gick på ackupunktur nu innan vårt FET i början av november. Men jag tror inte att vi hann göra så många behandlingar som det kanske behövs. Ska dock börja tidigare denna gång!

Har du provat någon alternativ behandling?

Lycka till med erat försök! Kram

• Sammet

Nja, jag gick till zonterapeut när jag gick på utredning för nästan ett år sen. Då tänkte jag att jag behövde hjälp med att kicka igång något i mig. Jag blev ju inte gravid, men det hjälpte mig med andra småskavanker, och det var väldigt behagligt.

Sedan flyttade jag och då är det svårt att komma igång igen.
    Men jag letar. Vill inte ha någon här på lilla orten där jag bor, vill inte bli "där är hon som..." Man vet ju aldrig.

Jag har även provat akupunktur för mensvärk, men jag var visst väldigt seg att reagera på behandlingen, så det började bli dyrt och jag märkte inget själv, så jag gav upp då.

Jag har skrivit ett nytt inlägg och frågat om detta, ska kolla om jag fått något svar.

Kram!

Svar på tråden Bidrottninggelé?