www.fmls.se föreningen med läs och skrivsvårigheter..
Jag har själv dyslexi, och jag vet hur svårt det kan vara!
Du har rätt att kräva en utredning så fort som möjligt, får du inte det, kan du kontakta FMLS och få reda på mer av dom, själv gjorde jag min utredning privat, och vi betalade inget för den, jag gjorde den i Tandådalen, dit föreningen brukar samlas en gång om året, och informera om vad det innebär att ha dyslexi/läs och skrivsvårigheter, vad man har rätt till och inte rätt till mm..
Detta är en väldigt bra kurs, och man får reda på väldigt mycket man inte viste, och får reda på sina rättigheter.
Jag har även gjort en till utredningn, denna gjorde jag via skolan tog ca 1 månad tills jag fick göra utredningen.
Mitt tips är att kontakta dom i FMLS och få reda på mer om dyslexi, och om hur ni ska gå till väga, dom hjälper er även att få eran utredning, för det är alltid bra o ha gjort en sådan utredning, och själv tycker jag nästan att den borde vara obligatorisk för det finns så mycket barn, som har dyslexi, men som enbart uppfattas som slö, lata, stökiga mm, men i själva verket är det mycket annat som ligger till grunden.