• sol1

Dyslexi

tyvärr så handlar detta med diagnos om pengar skolan vill ha en "stämpel" på barnen att något är fel innan de kan ge någon resurs för allt handlar om att skolan vill ha extra pengar låter gymt men så ser verkligheten ut tyvärr.
    Min tanke går till att hon kanske behöver glasögon? hade själv det problemet min 8 åriga dotter lika så vi hade svårt i skolan ingen visste någonting alls min mamma tog mig till en optiker när jag var 12 där visa det sig att jag behövde glasögon för bokstäverna bara hoppade när jag försökte läsa. med min erfarenhet så tog jag även min dotter till optiker och ögonläkare då det visar sig att även hon behövde glasögon för att kunna se bokstäverna ordentligt allt har blivit mycket lättare för henne nu vi såg skillnad på bara en månad med glasögon.
    så gå till en optiker först tycker jag de besöket kostar ca 200 kr bara kan ju vara värt att kolla upp iallafall annars är det skolans skyldighet att testa henne och hjälpa henne till ett lättare lärande.

• sol1

bara att tjata på skolan om att barnet behöver mer hjälp och resurs gnäll å tjata direkt till rektorn funkar inte det så har ju rektorn också en chef i kommunhuset som man kan tjata å gnälla på ju mer man gnäller desto mer brukar hända trist bara att man måste ta till den metoden lycka till

Svar på tråden Dyslexi