Inlägg från: Megalomania |Visa alla inlägg
  • Megalomania

Älvsbyhus??

det undrar jag med:-/

• Megalomania

haha, ja det tycker jag, har ni byggt eller vill ni bygga?

• Megalomania

Augusti...snacka om segtFundersam

Vi är bara på kollarunt stadiet än och har fått lite offerter, tycker om Oden eller Torgrim. Gillar den öppna lösningen mellan v-rum och kök i Torgrim.

Hur har ni planerat med tillval osv? vad räknr ni att hamna på för slutsumma?

• Megalomania

Ja ägir har en bra planlösning, men jag gillar också tanken med att ha "vår" vuxendel skild från barnens egna sen när de blir lite större, därav övervåningen... har aldrig bott i ett 2 våningshus heller så det kanske är därför jag inte är avskräckt 1,7 lät mycket! Vi hamnade på 1,5 med allt inräknat (på oden med tomt, markarbete anslutningar för el/va, lagfart, bygglov osv osv)förutom ändringar som inte ÄH kan hjälpa till med utan som man får fixa själv så som kakel&klinker på utvalda ställen(badrum hall etc) och andra "smaksaker". Så kanske 1,7 allt som allt med inredd övervåning.

• Megalomania

huset kommer väl grundmålat?

• Megalomania
    Carisma95 skrev 2007-01-19 14:33:45 följande:
    Vet inte vad skillnaden är på skyddsmålet och grundmålat..? Men ja det är målat 1 omgång innan leverans. Be true to yourself and you will never fall...
    Tack för att du reder ut saker
  • Megalomania

I min kalkyl från älvsbyhus tar de 12 000 pix för material (färg) för att måla huset färdigt utvändigt(obs bara material), är det mycket? tror ni man kan spara in där?

• Megalomania

thiasvovve: jaa, torpargrund som jag förstått det

Svar på tråden Älvsbyhus??