• CosmicCat

Älvsbyhus??

Är det någon som byggt Älvsbyhus??? Vill höra både positivt och negativt, de har ju väldigt bra priser, beror det på dålig kvalitet??? Man brukar ju få det man betalar för... Har du dåliga erfarenheter får du gärna "brodera" ut texten Finns det något du skulle valt annorlunda idag med facit i hand??

• Svar på tråden Älvsbyhus??
  • barasara

jag vill också veta...hoppas på din tråd lite och PUFFAR

Stolt mamma till Delia 060131
  • Carisma95

TS:
    Att ett hus har lågt pris beror (oftast) inte på att det är dålig kvalitet!
    Det beror (som du säger) att man får vad man betalar för! Dvs t.ex. plastmattor/tunn tarkettgolv och våtrumstapeter (istället för kakel). Alltså att de sparar pengar på att ha enklare "standard".

Be true to yourself and you will never fall...
  • Annamus

Alltså... Jag är ju då från Älvsbyn. Där bor alla i Älvsbyhus av varierande ålder liksom. Det är toppenbra hus, jag kan inte säga nåt annat om det. För "er" som inte har älvsbyhus överallt omkring er kanske det dessutom känns lite ovanligt och fräscht.

• Carisma95
    Annamus skrev 2006-12-28 23:15:19 följande:
    För "er" som inte har älvsbyhus överallt omkring er kanske det dessutom känns lite ovanligt och fräscht.
    "Ovanligt och fräscht"...? Vad menar du..?
  • Ipomea

Ska troligtvis bygga ett Ägir..
    Man kan välja till en massa tillval för att få "bättre" standard. Men som sagt då kostar det mera!!
    Kolla forumet som Alise tipsade om. Det är toppen!!

• lövet2

Vi bor i ett Älvsbyhus årgång -80. Har aldrig haft några problem med huset!

• Carisma95
    Ipomea skrev 2006-12-29 22:18:43 följande:
    Ska troligtvis bygga ett Ägir..Man kan välja till en massa tillval för att få "bättre" standard. Men som sagt då kostar det mera!!Kolla forumet som Alise tipsade om. Det är toppen!!
    Jag har aldrig riktigt förstått det där. Visst; om man väljer till nåt enstaka tillval.
    Men om man väljer basutförande för billig peng (för det är väl ändå prisvärt/billigt hus man är ute efter om man bygger med t.ex. ä-hus?!) och sen väljer till tillval för en större summa... De som gör detta; har de verkligen jämfört med andra lite dyrare hustillverkare som har dessa tillval som STANDARD och därför handlar på en billigare summa i slutändan...?!
  • Ipomea

Ja du Carisma nog kollar man upp flera husleverantörer.

Svar på tråden Älvsbyhus??