• maria81

Ni som har "smala" bebisar i 6-7 månaders åldern, hur är deras vikt/längd?

Min son hör till de bebisarna som varken är matglad eller har tid att äta. Det finns ju så mycket annat man kan göra!
    Överallt ser man runda goa barn och försöker verkligen få sin lille att lägga på sig lite, lite.

Vi var på BVC idag och vikten var 6870 gram och längden 67,5. Hon säger jämt att jag ska mata oftare och ge honom mellanmål mellan måltiderna men han är fullt nöjd med det lilla han får i sig och vill inte äta mer!
    Så här kan en dag se ut.

kl 6 amma en sida, kanske två
    kl 8 kanske äter lite mer bröstmjölk
    kl 11 har jag tur, en hel port gröt ibland bara nån sked
    kl 13-13.30 ammar  båda sidor
    kl 15 ammar kanske en sida
    kl 17 för det mesta en halv matburk (liten)
    kl 19 ammar ibland
    20-21 förhoppningsvis 1/2 port gröt

Sen snuttar han en hel del på nätterna då han ligger hos mig. Hur ser era dagar ut?

• Svar på tråden Ni som har "smala" bebisar i 6-7 månaders åldern, hur är deras vikt/längd?
  • maria81

Ja visst följer han sin kurva. Fattar inte heller varför de ska vara på mig, känns ju som att de tror att jag nekar honom mat... Jag tillsätter t om extra fett i måltiderna. Han är nöjd och glad.

I början gick båda kurvorna i stort sett rakt upp. När han föddes var han 46 cm å vägde 2925 g. Så jag tycker att han kommit ikapp bra. Får se vad de säger nästa vecka då vi ska väga igen.
    Skönt att hör att ni inte verkar ha samma problem med BVC tanter

• maria81

lalalong: Det låter ju nästan som om vi pratar om samma bebis  Har du fått några kommentarer på BVC?  
    idag har vi haft en bra mat-dag. Till lunch fick jag i honom nästan en portion med gröt och en halv dl ersättning, till middag åt han en halv stor burk med spagetti-köttfärssås och till kvällen en halv port gröt å över en dl med bröstmjölk
    Ska bli kul å se hur länge han sover i natt.

• maria81

maggiepuh: Håller tummarna för att julmaten ska ha satt sig runt sonens midja

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
Svar på tråden Ni som har "smala" bebisar i 6-7 månaders åldern, hur är deras vikt/längd?